Vårdcentralen

Har varit och avhändat mig diverse kroppsvätskor på VC i vilka det ska mätas natrium- och kortisol-salter. Sen får vi se om jag får nån ny skoj diagnos att lägga till i min livshistoria. När jag satt och väntade på min tur på labbet blev jag yr igen och började kallsvettas. Labb-tjejen kunde inte ta nåt blodtryck så jag fick anmäla mig i receptionen och sitta och vänta på en tid hos disktriktssköterskan. När jag kom in hade "anfallet" gått över, blodtryck låg på 135/85 och pulsen 80. Vi pratade lite om denna vinters sjukdomshistoria och hon var förvånansvärt empatisk, inget jag sa togs emot som om jag vore inbillningsjuk eller knäpp. Det var faktiskt en behaglig känsla.

                

Nu har Monica kommit upp och vi ska åka iväg för att inhandla lite till hennes vegetariska mathållning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0