Katastrof-morgon

Skulle egentligen på mässa och morgonmöte på jobbet, men ibland måste privata livet gå före. Först fick jag ta en stund med sonen som ringde. Han har fått några dagars jobb på Siggesta Gård och chefen där hade behandlat ungdomarna som skit när de kom till jobbet imorse. Skickat ut dem från morgonmötet med förevändningen att de krattat dåligt... och det är väl en sak, men att göra det inför personalgruppen andra dagen på jobbet? Nej, så gör man INTE! Då tar man ungdomarna åt sidan och förklarar vilka förväntningar man har! Så ungdomarna åkte kränkta därifrån istället och på min uppmaning skulle de ta sig till AF för att berätta för handläggaren om hur de blivit behandlade.

Sen skulle Janne iväg på en resa till Göteborg med skiftlaget. Plånboken borta. Vi vände uppochner på huset och bilen! Sen var det bara att konstatera att den är helt väck. Antagligen har nån pipit den i centrum när han var och handlade igår. Jag brukar bli ko-lugn och tänka väldigt lösningsfokuserat i såna lägen så jag letade upp hans pass, eftersom tågbiljetten är personlig, sen skjutsade jag honom till tåget i Södertälje och tog ut kontanter på vägen. Sen fick han ringa från mobilen och spärra sina kort från tåget.

Nu är allt löst. Tror jag. Jag var tvungen att åka hem och föra över pengar till mig själv, eftesom min dag inte är slut på långa väger, samt coola ner lite. Istället för mässa och morgonmöte blir det lunchmusik och sopplunch på jobbet om allt går vägen nu. Jag har väckt Monica som ska med till Högdalen och simma. Hon är så himla duktig sen hon köpte sitt träningskort!

Hepp hepp!

                   

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vissa morgnar startar med en rivstart och inte alls så lugnt och stilla som man behöver. Tur att det löst sig för er. Kram <3

2010-05-11 @ 10:40:57
Postat av: NettAnn

hej!

jag har övergått till denna nya bloggen för den andra kunde man bara lägga upp en bild i taget på.men här kan man inte lägga upp egen videu utan måste gå via yputube o det e knas.så blogspot e nog bäst.men kör vidare med blogg än.

kram

2010-05-11 @ 12:40:16
URL: http://tigerliljan.webblogg.se/
Postat av: Snurran

Hoppas ni inte hann bli av med en massa pengar från gubbens konto, eller att han hade en massa kontanter i plånboken, det räcker ju helt klart med jobbet man får med att skaffa nytt körkort och annat som man blir av med i sammanhanget :-(

2010-05-11 @ 22:01:19
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Guggelutt

En hundring i plånboken och inget borta från kontot. Har vi tur så använder tjuven ICA-kortet så vi får lite extra poäng som plåster på såren... men det tror jag inte...

2010-05-11 @ 22:43:43
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0