Varför har papegojor inget bordskick?

               

Jag fösökte förklara detta intressanta fenomen för Janne imorse när Ragnar åt äpple och skvätte skal och fruktkött över halva köket... Papegojor i det vilda äter frukt och annat gott i träden! Och nu är naturen så fiffigt anordnad att papegojor är riktigt grisiga i sitt bordsskick vilket gör att marklevande djur får ta del av trädens fröjder, dvs alla söta frukter. T.ex svinen gottar i sig och de äter kärnorna oxå, sen springer de iväg och bajsar nånannanstans och då frodas trädets frukters kärnor i gödseln och vips växer där ett nytt fruktträd som antingen blir mat åt nåt betande djur.. eller växer upp till ett nytt fruktträd där en ny papegoja sitter med sitt dåliga bordsskick. Naturen är fantastisk, eller hur!

Men Janne konstaterade sakligt att vi inte har några grisar under bordet... jag ler i mjugg och säger: inte än!

               

Janne tyckte inte det var ett dugg kul, men det tyckte JAG :D

Imorse skrev jag i almanackan att jag blivit kallad till en rättegång i "vårdslöshet i trafik". Blev lite förvånad, men det ska nog bli spännande. Jag ringde ju upp polisen efter incidenten... men i stort hade jag glömt det hela fram till nu...

Nej, nu ska jag ut och jobba med Janne. Vi ska slänga skräp och sen ska jag hälsa på C och Grisen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0