En härlig söndag

Vaknade vid 9.00, så skönt att slippa rusa nånstans. Vi var ändå nere vid frukosten ca halv tio, sen checkade vi ut. Åkte runt lite planlöst och letade efter en rund kyrka som jag sett i mörkret när vi kom fram i fredags, men vi hittade den inte. Det kanske inte ens var en kyrka. Sen körde vi på och av på fel ställen på avfarterna, det är en näst intill omöjlig stad att hitta i utan GPS och t.o.m med GPS är det krångligt. Men vi hittade rätt tillslut, målet var Skybaren Heaven 23 på Hotell Gothia Tower... 23:e våningen :O)

               

Där åt vi Sverigen största räkmacka! En kändis!

  
                

Kan rekommendera både King Size räkmackan och utsikten!


                          

Därefter begav vi oss hemåt. Janne körde och jag satt och stickade på Bekkis halsduk tills jag upptäckte att de två nystan jag köpte till i fredags var helt fel... hoppas verkligen att hon har "de rätta" kvar för färgbaden stämde inte alls överens! Nu har jag stickat 5 nystan och ska sticka 2 till så det blir himlans trist att börja om från början oxå... 

                                      

Istället började jag virka amigurumis-spöken. Barnbarnen har pratat så  mycket om spöken och sen såg jag hos Gullvi´s en mobil med spöke, pumpa, häxa och ... nånting mer. Gjorde två spöken på frihand.

           

Min familj har inte sagt så snälla saker om mina spöken... dildos, kondomer, buttplugs, hattar och höhöhö... Jag hade tänkt att frisera den ena med nålar och ge min knyppellärare för jag är skyldig honom 40 knyppelnålar jag lånade förra terminen... men vete 17 om jag vågar ge honom en ... buttplug ... fylld med nålar? Vad ska han tro om tant Guggelutt då... Får kanske stress-virka en prinsesstårta eller en sköldpadda imorgon istället...

Vi hämtade Bamse oxå på vägen hem. Det var verkligen ett kärt återseende... så nu har vi varit ute och pinkat in kvällsrundan! Janne och Monica sover, Jens och Sandra bor kvar i Nacka .. och nu ska jag jaga Bekki i säng, Tim brukar gå upp med henne så han kan oxå behöva krypa i koj... och jag oxå!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vilka läckra räkmackor! Synd att jag är allergisk. Jag tycker dina spöken är söta ;-) Och inte alls lika kondomer...däremot uridomer :D

2010-11-07 @ 23:53:44
URL: http://maralutt.blogg.se/
Postat av: Guggelutt

http://lmdyk.se/mediawiki/index.php5?title=Uridom



Det var droppen... det får bli en prinsesstårta!



:S

2010-11-08 @ 09:06:48
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0