Inget är beständigt!

Det har Buddha lärt mig. Det har jag nog kommit på innan oxå, men nu har denne store filosof och religionsgrundare bekräftat det oxå!


Buddhas första predikan i hjortparken, här sätts "lärans hjul" igång. Vanligt motiv visst. Munkarna är hans fem asket-kompisar som blev hans första lärjungar.


Här tar Buddha jorden till vittne när han frestas av Maran!

Just nu gäller det min planering. Hade tänkt (det skriver jag ofta här, sen kommer ordet "men", så även denna gång) läsa igenom mina anteckningar och åka hem men jag tror jag åker hem och går igenom anteckningarna istället. Det snöar, jag är lite smånervig inför tentan, Bamse är nyrastad efter en lång morgonprommis i snön... jag behöver bara diska, plocka ihop och ta ut grejerna till bilen, sen behöver jag inte ha resan framför mig. Sen kan jag duscha och läsa anteckningarna hemma. Försöker minimera allt vad stress är. Just nu kan jag inte koncentrera mig iaf för jag planerar bara hemfärden i huvudet.

                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0