Rantaruntinen

Inget som skulle göras blev gjort, men en massa annat. Bamse väckte mig halv åtta och efter doggywalk och morgonbestyr fick Drutten och Ragnar rent. 

                                        
                                        Min gamla Drutten njuter av att få rent. Hon är nästan blind och döv, 
                                        men njuta kan hon än!

Ny Bamse-nad och en ärenderunda. Först Gullvi´s, hon bjöd på 7 garnnystan eftersom hon tyckte synd om mig att jag måste börja om från början med Bekkis halsduk.. Färgbaden på nystanen stämmer inte nånstans och garnet är mjukare i de nya nystanen.



Hon kanske känner sig lite medskyldig eftersom hon sa att hon hade ett stort parti när jag köpte de fem första och sen var det tydligen två olika partier. Nå, nu står hon för kostnaden och jag för arbetet så det är väl schysst.

Sen åkte jag till Centrum och postade ett par nycklar åt Monica och därefter ut till Skogskyrkogården med ett litet hjärta som jag köpte till syrran i Göteborg. Jag kunde ju inte åka ut till graven vare sig på hennes 45-årsdag eller på allhelgona eftersom vi var i Göteborg så...

             

Sen Bamse-nad och iväg till skolan och Religionsbeteendevetenskapskursen. Snart tentor och jag har inte öppnat en bok... inte för att jag inte vill, för det vill jag, jättespännande kurser ... men min tid räcker inte liksom. Mina prioriteringar ser inte ut som förr helt enkelt! Det här året är mitt år!

            

... och samtidigt som mörkret faller tidigare för var dag som går så har trädens knoppar redan börjat förbereda sig för våren! Om en dryg månad vänder det och dagarna blir längre och ljusare! Var vid gott mod och låt hoppet flöda!

Kommentarer
Postat av: Snurran

vad söööt hon är ditt lilla mars-djur :-) Ungarna sa alltid så när de var små och vi hade ett ;-) Jag noterade också knoppar på träden idag och tänkte precis likadant som du!

2010-11-08 @ 21:25:52
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0