Regnet det bara öser ner....

Gick en lång prommis under paraply med Bamse imorse, sen fick det bli två kortare svängar mellan många sidor om Vishnuismen och Shivaismen...


Vishnu                                                    Shiva

samt om två av Vishnus avatarer, Krishna och Rama


Den flöjtspelande livsnjutaren Krishna                       Den rättrådige och lojale Rama

Spännande till tusen och det är bra synd att att man aldrig får tiden att räcka till. Ett år hade inte räckt för att sätta sig in i dessa världsreligioner som vi nu läst om sen i september. Är glad att jag köpt dessa böcker för jag kommer nog läsa om dem, ett kapitel i taget!

Snabb lunchmiddag efter tredje Bamsenaden och iväg till skolan... så var föreläsningen inställd pga sjukdom. Pratade med några fler som kommit i oförättat ärende, sen åkte vi hem. Monica mötte mig i Centrum så jag fick handlat lite, bla köpte jag ett "hundtäcke" till Bamse för han har varit blöt hela dagen. Han skämdes så när vi skulle gå, men han vande sig så pass innan vi kom hem att han kunde lyfta på benet och kissa. När jag tog kvällsrundan hade det slutat regna och han fick gå utan, tids nog kommer han tycka den är skön!

Jens kom förbi och det var kul att snacka lite med honom, det är inte ofta vi ser honom nuförtiden. Bamse var överlycklig och t.o.m snodde Jens keps när han skulle åka. Nästa gång han träffar Jens blir det väl inte lika kul för då ska han få en öronmärkning och jag hoppas nästan att de söver honom för han är verkligen envis, en lugnande spruta tror jag inte räcker... men vi får se...

Nu så... är klockan alldeles för mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0