Int´ hann ja´ mä´ dä´

...allt det där jag skulle hinna idag... Först ut med Bamse, frukost till mig och alla djuren och så, sen iväg på utvecklingssamtal i Bekkis skola.

            

Ut en snabb promenad med Bamse. Vi fick sällskap av Alva och hennes matte plus att vi stötte på valpen Ella på vägen, då är det alltid bus-tajm!

 
                              

Hem igen och på väg till bilbesiktingen med Jannes bil.


                         

Den klarade sig med en etta, nåt läcker olja inunder, annars var allt bra. Besiktningen var den roligaste jag varit på. "Gubben" ville ha med mig i bilen, han var nyfiken på broderiet och virkningen som låg där, undrade vad jag jobbade med och varför jag var ledig mitt på dagen, när jag sa att jag tagit paus och pluggade blev han väldigt intresserad av min kurs i världsreligionerna. Själv skulle han aldrig orka med 20-25 bilar om dan om han inte fick prata med dess ägare, sa han, det var hela behållningen av jobbet efter alla år på bilprovningen. Han var insatt i allt möjligt så han var verkligen jättekul att prata med! Men jag kom in 20 minuter försent så jag kände att det blev alldeles för stressat att åka och lämna filtarna på Filtklubben, likaså att jaga iväg till Jokkmokksdagarna för att köpa fisk till grannen så jag åkte till Gullvi´s och beställde svart aida, körde förbi Mcdonalds och åkte hem.



Jag tog med mig Bamse till bussen där jag träffade Tim som tog ut honom på långrunda, själv hoppade jag på samma buss han gick av, för att åka till skolan. Idag om buddhismen.. och jag nyser som aldrig förr. Skit oxå!

Janne kom hem från konferens på Kolmården, han hämtade mig från skolan. Nu ska vi gå en gemensam kvällsprommis med Basme och sen lägga oss. Han ska upp tidigt och jag snorar som bara den igen. Har t.o.m tagit allergitablett för att kolla att det inte är allergi, men det hjäpte inte ett dugg! ..vilket jag faktiskt är glad för! Nej, nu ut i mörkret... det jag inte hann idag ska hinnas imorgon plus att jag ska gå igenom de synpunkter jag fått på predikan!



Min utsikt från klassrumsfönstret. Den lilla ärtan på Globen är skyview och den tänker jag åka snart, med eller utan sällskap! Jens och gänget åkte den nyligen och tyckte det var värt 130 kronor att åka upp och ner i 20 minuter, verkar häftigt tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0