Kyrkan och spöken

Det har varit en härlig dag. Omväxlande! Bamse gav skall redan kvart i 7, vilket väl delvis berodde på tidsomställningen, men ändå var det ju en timme tidigare än han brukar väcka mig. Jag gick upp och knallade ut med honom, klockan skulle ändå ringa 7.00. Sen morgonbestyr, Monica kom upp och gjorde mig sällskap, hon och Bekki hade ordnat spökfest för syskonskaran. Själv åkte jag till Hallundakyrkan för jag hade lovat predika där idag. Jag har lagt in predikan på guggelutt.blogg.se/fundeleringar för den som vill läsa om kornet och växten. Stannade på fika efteråt och det var spännande! De ska gå ihop med två andra församlingar, en engelsktalande som jag tror är kongolesisk och en metodistförsamling där det finns en stor urdutalande grupp. Det lät hur spännande som helst!

Sen hem... där jag möttes av diverse otäckheter redan i dörren ....



... och värre blev det...


                           
                                     


Huset var inrett i skräck-tema!!!


                            

.... och inte ens på toa kunde man fly undan ...

                       

Dukat med läskiga dukar och svarta ljus...



Fast jag måste säga att husets yngre invånare tog det väldigt lugnt!


                            

God mat bjöds det på oxå!



....och efterrätt!


                                

... och så lite mys förstås ;O)


                              

                                             
                                    

Nu ska vi se om jag törs gå en Bamsenad i mörkret... och snart ska vi till Hundskolan dessutom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0