Strängnäs marknad

Sov ganska lite inatt. Gick i säng efter halv ett, fastnade i två filmer, först "Trapped", en spännande film om en barn-kidnappning, och sen "Farligt Vapen 1" en komedi som jag kände igen delar ur, har antagligen sett den en kväll när jag legat och sovit i soffan bitvis. Hann klart bakstycket och halva ena armen på Pippi-tröjan. Vaknade 20 över 5 och kunde inte somna om. Jannne kom halv 8 efter sitt natttpass och då åt jag lite frukost och gick sen ut med Bamse.

                    

Grannen Ca bjöd på frukost no2 kl. 9.00, sen åkte vi på Strängnäs höstmarknad... eller hemvändardagen som det visst oxå kallas.



Det var rätt trevligt faktiskt. Köpte en handarbetskorg, lite tuggben till Bamse, en burk för hans valptänder, en härva vinrött ullgarn och rundstickor stl 9 (nu blir det en spetssjal till, men ett jätte-enkelt mönster!), rökt lax.... ja, jag tror det var allt. Ca köpte rökta räkor och laxrulle som hon bjöd på. Efter ca 2,5 timme i trängseln kom min otäcka yrsel, men då tyckte Ca det var dax att röra sig hemåt så vi fick en liten prommis tillbaka till bilen. Bamse var med hela marknadsdagen och han skötte sig exemplariskt. Han satt på min axel (som Ragnar) och kollade in läget i trängseln.


                        

När vi kom  hem var jag tvungen att gå och lägga mig en stund. Sen har jag jobbat med tredje frågan i hemtentan, nämligen:

3. Beskriv islams utveckling och utbredning under tiden efter omkring år 1500 e Kr och fram till idag
.

Den är både rolig och jobbig, den här tentan! Det känns att det är heltids-studier verkligen!

Nu har jag ätit lite rökta räkor och lite rökt fisk. Ska ägna mig åt disk, TV och stickor... frågan är bara om det blir Pippi eller vinröd sjal ikväll ;O)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0