...tyst det är i huset...

Hm, midnatt råder inte ännu, men det är mörkt ute. Jag var upp kvart i 8, men Bamse ville inte gå ut, han kröp in i sin väska med baken ut. Jag gick ner i sängen igen och la mig på spikmattan. Kvart över 9 provade jag igen, då var han redo för morgontoaletten. Har drömt en massa igen och var innesluten i mina egna tankar när jag bokstavligen snubblade på en rottweiler och hennes matte. Vi tog sällskap genom skogen och jag fick en hel del bra tips om vad man kan göra när hunden inte vill komma på inkallning. Kul att göra bekantskaper så där. Att vara hundägare innebär att man får många spännande samtal med vilt främmande människor... och jag har ingen aning om vad de heter för vi presenterar oss aldrig, däremot har jag nog lärt mig ett 30-tal hundars namn, ras och ålder sen jag började promenera mer regelbundet med Bamse. Idag har vi lärt känna rottweilern Alva, 8 år, och hennes matte. Bamse och Alva föll för varandra direkt och gick så fint bredvid varandra trots att Bamse var kopplad och Alva lös. Igår var det jätteschäfern Winston, 2 år, och vildhunden Patsy, 3 år. Dessa båda stora godingar har vi träffat rätt ofta. Patsy är Bamses stora kärlek förutom Kasper, 2 år, lagotton mittemot vårt hus på Sanda. De flesta hundar Bamse möter är minst dubbelt så stora, ibland fyra-fem gånger så stora som honom. Två renrasiga chihuahuor, två dvärgspetsar och Rami, en 7-månaders felfärgad affenpincher, är väl de som varit lika stora eller mindre än honom, men det är bara Rami vi träffat flera gånger.

Janne kom hem. Efter frukost satte jag mig att börja med Monicas vita raggsockor. Lika bra att ligga i för jag får nya beställningar vartefter. Monica ska ha en svart halsduk oxå, Bekki likaså, sen vill Bekki ha grå raggisar, Linnéa vill ha rosa och Bella svarta raggisar, mamma vill ha en blå löspolo... och nu ville Ängla oxå ha raggsockor och Justin en tröja med Dennis på. Han såg ett sånt mönster i min stick-korg när jag visade Ängla att hennes Pippi-tröja snart var klar.

                             

Ja, vid 12 kom Justin och hans föräldrar. Bella och Rickard skulle på chokladmässa och vi skulle få rå om Justin. Vi gick upp till centrum och köpte ingredienser för korv stroganoff.



Det finns lite kul  grejer på vägen till centrum :O) Justin fick köpa några klubbor och valde en tuggring åt Bamse inne på zoo.

              

Jag började med stroganoffen och snart kom Linnéa med Ängla och Thyra. Monica och Linnéas äldsta lillasyster på sin pappas sida fyllde 18 år förra helgen och nu skulle det firas. Monica hjälper styvmamma Eva sen igår med förberedelser. Först släktkalas, sen tjejmiddag och till sist fest. Linnéa skulle komma och hjälpa till så fort hon kunde, så hon gjorde sig festfin och åkte ganska snart. Ungarna tittade på en Pippi-DVD medan riset kokade klart och efter maten gick vi ut i parken.


 
                    

Så småningom kom Bella och Rickard från chokladmässan och vi samlades inomhus. Bamse älskar tuggbenet/ringen Justin valde åt honom.



När Bella & co åkt fick småflickorna en kvällsmacka, Ängla var trött och ville mysa i sängen med sälen och kaninen ... men det tog en kvart, sen sov båda flickorna så gott.


                       

Och nu får jag rå om min egen tid en stund... frågan är om jag vill sticka på en vit raggsocka eller krypa ner mellan de små ljuvliga och njuta av deras härliga snusanden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0