Härliga söndag!

Arbetsprovet monterat och klart, bara att skicka iväg nu!

              

Linnéa kom med sina flickor för att öva lite med Monica. De sjunger i Carolina von Ugglas "Kör för alla" och det är snart konsert så de ville öve lite extra. Jag tog flickorna med mig ner till grodorna. Vi träffade flera barn där, några hade med sig håv så vi fångade in ett par grodor för att titta lite närmare på dem.


Frågan är vem som tittar på vem...?

                        


Vi sjöng om "små grodorna"... och "blåsippan ute i backarna står"

                    


Och jag fick bra hjälp hem med både hund och vagn!

                    

Hemma bakade Bekki födelsedagstårta. Janne fyller år idag. Flickorna fick måla ägg under tiden.


                      

Vi åt middag ihop, sen åkte Linnéa hem med flickorna. När Janne kommit hem från jobbet vid 8-tiden och ätit middag festade vi loss på Bekkis goda kladdkaka-mint-jordgubbstårta. Den var mumma!!! Lika god som vacker!

                  

Sen råkade det bli så att jag fick med mig några husdjur hem från kärret. Man får inte ta med grodor, men det är tillåtet att ta med några ägg hem OM man släpper tillbaka dem sen när de utvecklats. Och det ska jag. Men det är så fantastiskt att få njuta av livets under hemma på köksbordet. Det ska jag göra några veckor framåt!


                    

Kommentarer
Postat av: Snurran

Grodyngel är väl närmast en tradition hos dig, eller hur? :-D

2011-04-18 @ 17:45:03
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Guggelutt

Nja, det var... det är några år sen sist nu :O) Men i år hoppas jag lyckas föda upp mina 10 äggisar till små söta huven med svans och tassar inna de får flytta hemifrån igen :O)

2011-04-18 @ 22:56:31
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0