Tisdag hela dan!

Börjar med två bilder Janne tog efter sjösättningen igår. Det är alltså den grönvita båten som är vår, den gula är färjan mellan Slagsta och Ekerö ;O)


                               

Den ser lite ensam ut ännu, men på fredag åker vi ut i skärgården och sen har den nog sällskap av en massa andra båtar.

Själv började jag dagen vid kärret... igen. Nästan inga grodor kvar, men gott om grodkärleksfrukt!

 
                           

Det är ett vackert ställe att börja dagen på. Jag la mig i solen en stund och lät Bamse skita ner sig i bäckens kant.

När vi kom hem tog jag ut småfåglarna och Ragnar. Ragnar fick med sig badkaret ut och han tyckte det var jätteskönt att bada i solskenet!


                           

Bekki kom oxå snart ut och vi solade en stund innan vi båda började plugga. Helt underbart!


                         
                          Bamse Bus har snott mammas stol!!!

Tog en längre promenad med Bamse innan jag duschade och åkte till skolan. Fick tillbaka tentan i GT-kursen och jag hade faktiskt klarat den med flera poängs marginal... Jag är förvånad över att det går så bra fast jag inte är 100% engagerad! Jag lär mig det jag tycker är intressant och relevant.

När jag skulle åka hem fastnade jag en stund i skol-trappen med en studiekamrat så jag kom iväg hemåt först vid 20-tiden, hade 20 minuter tillgodo i Hagsätra så jag hann in och handla mjölk innan bussen gick, men fastnade igen med en hundkvinna vid busshållplatsen hemma. Halv 10 värmde jag lite kvarbliven middag som Janne lagat. Jag måste börja äta vettigt igen... det hoppas över måltider och sen äter jag choklad istället! Nu köpte jag en påse ostbågar till mjölken, men slapp öppna den eftersom det faktiskt fanns färdig middag idag. Jag måste skärpa mig, som sagt!

Efter den sena middan gick jag ut med Bamse... Nu ska jag knyta mig. Måste hinna seminariefrågorna innan jag åker till skolan imorgon... ska nog inte sätta mig i solen imorgon...


"Mina" yngel har börjat anta en avlång form, de växer fortare
inomhus eftersom det är varmare.

Kommentarer
Postat av: NettAnn

vart har grodorna tagir vägen då? (med risk för låta helt dum)

trodde de gilla bäckar!

2011-04-20 @ 00:50:26
URL: http://tigerliljan.webblogg.se/
Postat av: Snurran

Härliga bilder du har! :-)

2011-04-20 @ 07:40:21
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: lovisa

godmorgon.D

2011-04-20 @ 08:02:09
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: bella

Blä spyr när jag ser grod ägg så JÄvla äckligt, hatar det, visst grodor en sak men grodägg

2011-04-20 @ 20:30:21
URL: http://vaniljmousse.blogg.se/
Postat av: Guggelutt

Jag vet inte om grodorna flyttat efter parningen. Det var inte lång tid de kuttrade i bäcken inte! Men de kanske bara var slöa när jag var där och tittade i går morse.

Men Bella då... grodäggen är väl jättesöta! Nu har de fått svans!!!

2011-04-21 @ 00:35:38
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0