Måste sätta fart!

Som vanligt när det är mycket att göra blir jag handlingsförlamad. Iallafall hemma. Igår em efter kyrkan och lite snack med Janne och Bekki lyckades jag tvätta tomt i tvättkorgen och ta bort all sand och allt tidningspapper ur djurens tomma burar, samt få undan tvättberget. Sen satte jag mig att "sticka för Tanzania". Eftersom garnet tog slut till Änglas tröja började jag med restgarnerna och det som ska bli babytröjor till ett barnhem i Tanzania, ett barnhem som en klassis till mig på Ersta varit med om att bygga upp. Jens kom hem och han tog ut Bamse sista naden så jag kunde krypa i koj vid midnatt.

                                   

Gick upp halv nio imorse. Nu måste jag ut med Bamse, har satt på en tvätt med Jannes kläder han kom hem med från nattpasset i morse. Bekki och jag ska storhandla, jag måste skura sköldpaddornas terrarium och Ragnars voljär... packa förstås... men jag sitter apatisk i värmen!

SKÄRPNING! Bamse ligger och knoppar i sin reseväska... nu ska vi UT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0