Intensivt så det blir över

Det har varit en tuff dag. Vaknade flera gånger inatt och gick upp en halvtimme före väckarklockan. Sen rullade det på. Fick rycka in på mottagningstiden och hann med 7 konfidenter. De flesta handlade om att söka vår juluppmuntran, det var sista dagen idag, men ett par tyngre ärenden kom upp oxå. Hann göra klart fondansökningarna och slänga i mig lunch innan nästa dagsetapp, caféet i Hagsätra. Hade hand om en ny frivillig som skulle komma och känna sig för och det innebär ju lite extra koll och ansvar. Jag hade andakten, läste "Endast tomten är vaken" och insåg att den var tusen gånger svårare att läsa högt i en mik mot att bara läsa den innantill. Nåt Luciatåg som utlovats i programmet hade jag ju inte lyckats få tag i, men musikern spelade julfavoriter på både piano och dragspel + att vi sjung ur allsångshäftet jag fixat och det blev lyckat. Lite grus i köksmaskineriet blev det så jag fick ha eftersnack efter caféet. Hoppas att jag lyckades lösa upp det.

                                         

Hämtade Bamse, skickade iväg Bekki till Donken med lite pengar, själv åt jag upp morgondagens lunchlåda för jag var helt slut. Kvällen har jag tillbringat med tredje filmen av Harry Potter och stickningen. Nu är mössorna färdigstickade, en är hopsydd och sen ska det göras tofsar och knytband till dem. Nästa vecka ska jag lämna ifrån mig dem för vidare transport till Tanzania.

Säng säng säng... sova sova sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0