Mellandagsjobb

Fyra dagar ska jag jobba denna vecka, sen är jag ledig 9 dagar. Idag började dagen med mässa och morgonmöte, sen hann jag inte så mycket innan jag åkte över till Hagsätra och hade samtal i kapellet. Hade glömt en julblomma vi fick till diakonin av en person på julafton så jag åkte hem och hämtade den när jag ändå var i krokarna. Var tillbaka på jobbet halvett och då var det gott med lunchlåda! Därefter kom "de" med en stol jag ska prova. Funkar den ska jag få en sån till arbetsrummet i Hagsätra. Den är lätt att ställa in, nätt i storleken och inte för många krångliga funktioner. Vi är tre personer i olika längd och storlek som ska kunna jobba bekvämt när vi är där.

                                                               

Eftermiddagen präglades av telefonsamtal och lite smånack på rummet med arbetskamrater. Julafton utvärderades kort och jag fick bolla tankar kring Caféet. Läraren från Handarbetets Vänners skola ringde så jag kunde detaljplanera med henne, detta innebär att Café Hagsätras vårprogram nu är helt klart. Ska bli kul att få göra ett andra tryck som är helt komplett efter nyår! Nu kan jag snart börja jobba med affischeringen :O) Sen blev det två längre telefonsamtal med konfidenter.

Hämta Bamse, duka fram rödbetssallad och julskinka... som jag redan börjat tröttna på, sen virkade jag klart min röda sjal. Jag hade den på julafton när jag åkte till firandet och jag hade den idag som halsduk. Ikväll har jag gjort kantningen som jag inte hann till julafton. Nu ser det ut som den slätar ut sig något, men som sagt, den är virkad med en alldeles för tunn virknål vilket jag inte tänkte på den första 50 stjärnorna som jag gjorde i halvdunkel till ett par av Harry Potter-filmerna.



Nu har Bamsen varit ute på kvällsprommis. Skönt vårväder! Janne har åkt till nattpasset och Bekki tittar på TV med Bamse. Jag ska nanna på min sköna kudde :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0