Onsdag!

Reserv på mottagningen imorse. Fick rycka in och ta hand om två besökare, i övrigt ägnade jag mig åt att göra ett jul-allsångshäfte till nästa onsdagscafé. Har ju inte fått tag i något Luciatåg som promgrammet utlovat, men en musiker som kan spela piano, och kanske dragspel, och då tänkte jag att sjunga lite allsång på Lucia- och julsånger/psalmer kanske kan bli nästbästa alternativet. 
                                      
Supersnabb lunch och iväg till onsdagscaféet som idag bjöd på gemenskap. Det blev en fantastisk eftermiddag med Fia Med Knuff och goda samtal vid fikaboret. Bla diskuterade vi hur man lämnade bort barn som inte ansågs fullt "normala" på 40-60-talen... Otäckt och givande på samma gång. Kom iväg på ett hembesök vid halv fem, men hon skulle iväg och jag småste hämta Bamse så det blev ganska kort... ska dit igen efter jul. Sen hämta Bamse. Janne hade lagat mat, jätteskönt! Så kvällen har jag ägnat åt disk coh att påbörja en vit babymössa till Tanzania. Måste lämna grejerna snart, de flyger iväg på julafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0