Massor!

Idag började dagen med att Bamse återigen sprang och gömde sig när vi skulle gå ut... tillslut la jag ifrån mig kopplet och fixade frukost åt mig istället ... sen var han så nödig när klockan var 10 att han villigt kopplades och följde med ut. Tror det blivit nån lek att jag ska krypa under bord och jaga runt efter honom, men jag tycker inte det är sött längre. Det var kul i två dagar... I gengäld var vi ute en riktigt lång promenad! När vi kom in fick sköldpaddorna bada och sen fick de lite lyxmat, mjölkindränkt limpa! Sköldpaddsmums!



Läste nästan ut  innan jag gjorde köttfärslimpa, potatismos med tillbehör. Alla döttrar med familjer och barnbarn kom på lite efterkalas. Jens jobbade och Janne åkte oxå till nattpasset så vi var inte full familj denna gång ... Ragnar, som inte fick komma ut imorse pga Bamses koppeltjafs, fick istället sitta i köksburen så han fick vara med på festen. Det var han mycket nöjd med! Själv fick jag en häftig present:

                   

Satt och tittade på Pippi med barnbarnen medan de mer vuxna barnen gjorde annat. När hela gänget gick ner till andra TV:n för att se Solsidan passade Justin och jag att gå ut med Bamse en snabb sväng i skogen. Justin tyckte mörkret var lite otäckt... och så blev han så kissnödig men ville inte kissa i skogen för trollen kunde se hans rumpa. Ungar har en så härlig fantasi, trollen verkade han inte vara alltför rädd för, men han ville behålla sin integritet och inte visa rumpan för dem!

                 

Resten av den sena kvällen har jag broderat konturer och ansiktsdrag på Pippi, sytt ihop axlarna, stickat krage och börjat på ena armen. Halv ett kom jag ut med Bamse och nu är det verkligen dax för sängen! Vi får se om det blir nån skola för mig imorgon. Ska på spirometri på em... och jag vet inte... jag kommer bli sen till skolan, men vet inte hur sen än, sen är jag inte säker på om Bamse blir ensam hela kvällen... Janne ska på båtmässa i Helsingfors, Bekki och Tim ska ut och fira Alla Hjärtans Dag och Monica har jag ingen koll på. Får se om nån kommer hem i hyfsad tid, annars ägnar jag kvällen åt studier om jag är ensam hemma. Pluggar bäst när jag är själv och har verkligen kommit igång bra med läsningen.

Nu bingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0