Nutrilettar och interpreterar...

Huva, nu börjar det bli jobbigt! Har levt på två Nutrilett och lite jordgubbar än så länge idag... Men jag har gjort så långt jag kan med interpretationen i GT-kursen. På torsdag ska jag till jobbet och låna bibelkommentarer, sen ska jag göra en syntes (sammanfattning). Interpretation av en perikop, alltså det jag gör nu, är kort och gott en tolkning av en bibeltext. Man ska få in historiskt sammanhang, exegeters (bibelforskare) tolkningar mm så man kan förstå texten i ett vidare sammanhang. Texten jag valt är:

Amos 5:21-24
Jag avskyr era fester, jag hatar dem, jag står inte ut med era högtider.
När ni offrar till mig och kommer med era gåvor vill jag inte veta av dem,
jag vill inte se åt era offer av gödboskap.

Låt mig slippa dina psalmer, jag vill inte höra ditt strängaspel!
Men låt rätten välla fram som vatten och rättfärdigheten som en outsinlig ström!

Lite att jobba med va ;O) Lägger kanske in den i fundeleringarna sen... om jag blir nöjd, vill säga.

Bamse har kommit ut två 45-minutare idag, trots att huvudet är lite surrigt av kaloribristen.

                       

Nej, jag ska inte fortsätta länge med Nutriletten, tror inte det ger varaktiga resultat, men jag vill ha en kick-off och jag vill ha den nu! Moose-on-the-loose, berätta gärna lite om dina erfarenheter av LCHF och GI! Igår åt jag middag (lövbit och grönsaker) och middag tänker jag äta idag oxå. Ska skala potatis åt familjen, själv tänker jag njuta bara av laxen och spenaten som jag ska gå och göra iordning nu :O)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0