Om Gud!

Idag har jag läst halva boken:

                               

Vi ska skriva en recension om den till 22 mars och under kursen har vi olika läshänvisningar i den... men jag blir så förvirrad av alla läshänvisningar att jag nu bestämt mig för att läsa böckerna en och en, jag tror jag får mer behållning av dem då. Idealet vore ju om jag kunde läsa ut denna under helgen och skriva recensionen innan nästa vecka för då kan jag koncentrera mig på grundböckerna i båda ämnena. Sen ska vi skriva interpretation över ett bibelställe och göra en fältstudie utöver föreläsningar, seminarier och hemmastudier så jag känner att jag behöver fokusera på en uppgift i taget.

När jag gick mittpådagenpromenaden med Bamse var det skottat nästan överallt. Det blåste ordentligt ff men det snöade inte så mycket. Vallarna går högt över Bamse och det måste ha snöat flera decimeter!

               

Jag gick upp till zoo med honom och köpte nya tuggben och hö till Drutten och sköldpaddorna. Bamse älskar att gå till zoo. Har han tur får han leka lite med Vilda, E´s pyttelilla chihuahua. 



Han älskar att sitta på min axel och spana in fåglarna, kaninerna och råttorna. Ibland får han smaka nåt nytt godis som E tagit in... ibland köper vi det och ibland inte. Idag blev bara en smakbit av godiset, sen köpte jag tuggben för de var slut.



Fortsatte läsa Gardells tankar kring GT tills jag nästan hade frossa. Gick upp och tog en riktigt varm dusch, lite feber har jag nog kvar i kroppen. Janne lagade middag och har lovat ta en kort sväng med Bamse innan han åker till jobbet, så har jag bara sista svängen kvar sen. Tror jag ska sätta mig och sticka en stund. Är så nyfiken på hur en blå Pippi-tröja kan bli!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0