Rensoröj

Efter doggywalk och frukost tog jag tag i det jobbiga. La Drutten i en skokartong nedbäddad under en blommig näsduk. Plastpåse. Ut på altan. Sen fixa undan buren och städa lite i djurens rum. Gör resten imorgon. Jag hade hoppats att det skulle gå att gräva ner henne bredvid hennes son och Pinglan men tjälen var för hård (förstås), även under det tjocka snötäcket. Hon ska kremeras i Roslagen på lördag istället. Hennes dotter Bagheera och Tova finns där.

Bamse fick tag i Ragnar idag och det var inte heller så skoj. Han gör ju inte illa honom för att han är agressiv, men hundar och fåglar ska inte leka tillsammans, de leker inte likadant och då kan det gå fel! Allt gick bra iaf, fick tag i Bamses svans och lyfte upp honom i den, ingen skada skedd. Ragnar är en riktig retsticka och nu flög han för nära Bamse helt enkelt. Båda grabbarna har nog lärt sig nåt idag. Innan sammadrabbningen satt Ragnar i sitt badkar och skvätte vatten på Bamse. Bamse lyfte jag upp på en stol för att han skulle sluta skälla och titta på Ragnar medan han plaskade och fixade. Ja, jösses, de är som två småungar verkligen.



Jag har fortfarande en oro i själen som inte ger med sig. Känns som jag inte kan andas. Under hela dagen har jag röjt i köksskåp, slängt en väldig massa plastburkar och gått igenom torrvaror i skafferierna, sorterat soppor för sig, pasta för sig, bak-ingredienser för sig, kastat de som passerat bäst-före-datum. Dessa ting har en underlig förmåga att byta plats och gömma sig bakom varandra i våra skåp. Man vet aldrig vad man ska hitta när man röjer i skåpen, liksom. Idag har jag konstaterat att sirap kan föröka sig! Jag köpte en flarra i somras för att baka kolakakor, nu stod där tre stycken på samma hylla högst upp, alla väl gömda för varandra och bakom annat så de hade väl grälat kan jag tro! Sen ska vi inte tala om hur vårat kylskåp har förmågan att massproducera ketchup och senap! Men det tar vi en annan gång!

Janne har varit och köpt väv, färg och plastmatta och ska nu sätta igång med källartrappan och nedre hallen. Tänkte på att vi faktiskt säger källaren och källartrappan fast de flesta av oss sover härnere. Det är en undervåning, men den ligger under jord. I tre av rummen har vi små fönster i mark-nivå, men tre rum är helt under jord. Spooky... här ligger vi och sover i underjorden, under marknivå! Moahahahahahaaaa.....

                         

Jag bjöd min käre make på tacos idag. Bekki och Tim kom hem och åt upp resten. Nu ska koka lite varm choklad och äta semla med gubben innan jag syr ihop den blå Pippitröjan så jag kan ge bort den imorgon :O)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0