Hindu-Buddha-plugg

Liiite till, sen är jag ledig!


Mahedevi - Shaktismens gudinna               Buddha

Är rätt uppgiven för jag har läst och läst och hjärnan känns tom och innehållslös. Tyckte jag kunde detta inför förra tentan, och det kunde jag nog oxå, men fick totalsläpp under själva tentan och lämnade frågor obesvarade. Nu sätter totalsläppet in redan nu. Men skitsamma. På ett sätt ser jag fram emot att läsa om böckerna till sommaren och tenta om i höst, för ämnet är jätteintressant. Och i ärlighetens namn kan jag ju inte säga att jag lagt ner själ och hjärta i studierna eftersom mitt "fri-år" har flera syften. Tycker bara det är lite trist att livet inte räcker till allt man vill, man måste lära sig att prioritera. Så är det bara. Och vem sa att jag måste omtenta om jag inte vill? En sak i taget! Flera spännande saker ligger i startgroparna :O)

Ja, pluggat hinduism och buddhism i raketfart har jag gjort i princip hela dagen. Två Bamsenader (Monica har tagit en sväng oxå), stekt pannkakor och gjort champinjon-crepes.

Nu ska jag ta en dusch och gå ut sista Bamsenaden om nån dryg timme. Imorgon ska jag upp tidigt :O)


"Kom och ta mig om du kan!" (Bamse gillar sina Ikea-råttor)

                       
                        Julpyntet är nertaget och denna läckra lampa hänger i köket nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0