IKEA!

Tog sovmorgon till Bamse väckte mig. Gick en extra lång prommis med honom innan jag fixade frukost åt mig och alla djur samt gjorde rent i buren hos Drutten. Hon har sett hängig ut ett par dagar... får se om hon klarar sig till sommaren. Hon är snart 7 år och det äldsta marsvin jag haft nångång.

                       

Hon verkade piggare efter att ha fått rent och lite frukostgott, idag vitkål och morot.

Satt mest och slöade i soffan, pratade lite med Monica som oxå tagit sovmorgon, känner mig bakis efter hårdplugget i religions-sociologin. Åkte iväg på årets första terapi och det var skönt att gå igenom lite kring vad som hänt och händer. Hem och börja plugga Asiens religioner. Började med engelska boken för jag är ju så bra inkörd på engelska nu. Om två dygn är jag pluggledig i över en vecka! JIPPI! 

                      
                       Solnedgång över Älvsjö station

Janne ringde. Vi beställde nya sängar när vi var på Lanzarote och nu har vi fått leveransbesked så han ville till IKEA för att titta på ribb-bottnar. Vi passade på att äta middag där. Jag har inget minne av att jag tyckt deras mat varit nåt särskilt men dagens rätt var faktiskt en höjdare, ännu mer med tanke på priset! Vitlöksbröd, lingondricka, lax och chokladmousse för 2 = 116 kronor!

                       

Vi hittade ribb-bottnar. Rostfria bunkar som jag förälskade mig i hemma hos Bella oxå. Massor av värmeljus hem och till landet + formar för iskuber - fiskar till landet och hjärtan hem.... och så två råttor för 9 kronor styck till Bamse. Janne bjöd på dubbelfika oxå så vi har haft fest idag!

                        

                       
Bekki och Tim var hemma när vi kom tillbaka så vi har pratat lite med dem. De har varit hos Tim sen i helgen. Jag har ont i huvet och tar nog ut Bamse lite tidigare ikväll oxå. Resonerar som igår, hellre i säng tidigare idag och upp tidigare imorgon än sitta uppe och plåga mig när huvet inte vill hänga med. Två dagar stenhårt plugg till, sen är jag leeeeedig över en vecka!

                       
                        Bamse gillar Ikea-råttan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0