Plugga plugga ^^

Idag har varit en bra plugg-dag. Förra hösten träffade jag en klasskompis från min gamla skola, Adolf Fredrik (skolan heter så), och vi har fått upp en bra kontakt. Hon hjälpte mig att fokusera till min första tenta och nu bad jag henne om hjälp med hemtentan. Har kört SÅ fast! Ämnet är spännande, jag har älskat varenda föreläsning... men jag får inte glömma att psykologi på engelska är svårt och att jag har varit sjukskriven i olika grader i nära två år så jag FÅR INTE begära för mycket av mig själv. Igår lyckades jag skriva ner i vilka böcker, kapitel och sidor svaren på frågorna finns och idag har Su hjälp mig att översätta från den knepiga engelskan till svenska. Hon har växt upp i ett engelskspråkigt hem och fattar nyanserna och sammanhangen bättre än jag, men det var skönt för mig att höra att även hon tyckte det var knepigt att förstå Freud och Jung mellan varven. Jag har verkligen känt mig urblåst! Efter en tuff pluggdag känner jag mig mer insatt i ämnet och inte alls lika "lost" längre. Om du läser det här, Su, så vill jag verkligen att du ska veta hur mycket jag uppskattar din hjälp och din pushande! Jag har nästan tänkt att strunta i att examineras på denna kurs för jag har haft ångest. Nu känns det lättare igen och jag är näääästan säker på att jag kommer klara det! Även om det kan bli nåt komplement. Men skit samma, den dagen den sorgen :O)

                            

Nu ikväll har jag unnat mig själv att ta det lugnt. Broderat och tittat på TV. Nu ska jag ut sista Bamsenaden. Janne slutade sina "oxveckor" i morse och har börjat sin lediga vecka med en brakförkylning. Hoppas han kan sova bort en del till imorgon. Bekki och Tim kom välbehållna hem från en dygnstripp till Jönköping och Monica har varit med Linnéa och godisarna på Järnvägsmuséet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0