Softish fredag...

Inte många knop idag inte. Med en tå som är dubbelt så stor som den borde vara, hosta långt ner i lungorna och en evig värk som flyttar runt i kroppen. Men men, lite får man väl stå ut med! På måndag, på måndag, på måndag ska jag till doktorn och jag står ut till dess :O)

Lugn förmiddag. Gick morgon- och mittpådagen-promenaden i lugn takt med Bamsis. Tog bilen till Älvsjö och pendeln till terapin. Avhandlade en del om mitt första äktenskap idag. Det är nog en mer infekterad bit än jag velat förstå... Trodde jag var över det men så är nog inte fallet, dessvärre. Bra att ta tag i det nu då!

Sen hem igen samma väg och en eftermiddag vid datorn. Letat skolböcker, registrerat mig på Lycknis i hopp om att hitta begagnad kurslitteratur samt kunna söka stipendier, men icke. Ekonomin är lite tung nu men jag håller hårt i pengarna jag fick i julklapp av mamma och pappa, de ska gå till en resa och inte till mjölk, köttfärs eller räkningar! Men jag la upp en bok för försäljning iaf, så har jag tur blir jag 140 kronor rikare under våren :O) Letat billiga flygbiljetter har jag oxå gjort, men jag törs inte göra nåt på riktigt innan läkarbesöket på måndag. Måste kolla upp det här med värken och annan skit, knölar på hälsenorna och hostan med pip i bröstet...näver änding story... igår kom min svullna tå till eländet... så ska man skratta eller gråta? Kärringen är seg men börjar bli lite less vissa dagar :O(

(Egypten 2008)

Biskopen i King Marioutt.                           Hos Mariasystrarna i Port Said
Han får min C-uppsats och mammas
doktorsavhandling. 


En av biskoparna i Kairo

Innan trejde Bamsenaden gjorde jag iordning baconlindad kyckling till Janne och mig. När han kom hem satte han den i ugnen och jag fixade sås och pasta när jag kom in igen. Efter det har vi lärt Bekki och Tim att laga fiskgratäng och det har varit roligt. Nu tänker jag fixa chokladsås och lite glass innan sista Bamsenaden. Inom kort tänkte jag prova på ett mer asketiskt leverne i hopp om att den efterlängtade ökenvandringen blir av. Och om inte kanske jag tappar ett kilo ändå! Måndag är på flera sätt en avgörande dag inför våren.

Men ikväll är det fredag och nu ska jag fixa den där chokladsåsen, promenera Bamse och lägga mig långt före midnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0