Vilken härlig dag (nynnar)

Igår hos terapeuten hade vi skratt-terapi. Jag berättade om mina prestationsnojor, om studierna och samlandet på olika konstiga saker som går till överdrift... så i förbifarten, när vi pratade om livet som ett marathon, frågade jag om jag inte berättat om alla mina medaljer. Jag har ju ca 40 stycken från olika lopp runt om i Stockholm, då började hon skratta, och jag med och sen var det bara lustigt alltihopa. Nej, jag får verkligen jobba med att göra saker mer lagom!

                                

Efter terapin åkte jag till Älvsjö där Janne plockade upp mig. Vi åkte till gocartbanan där Jens jobbar och åkte några varv. Eller rättare sagt, Janne åkte 30 varv och jag 18 varv på 15 minuter. Kul avbrott en kulen tisdag!

 
                            

Nej, det gick inte. Jag var för fet för att ens få upp fötterna på fotpinnarna!

                          
                            Här fick både arsel och mage plats :O)
                            Men jag fick hjälp att ta mig
 upp efter avslutat åk :-D


Jens däremot är ruskigt duktig på allt som rullar på hjul!

                                   
                                    En träning i lagom! 18 varv medan son och make körde betydligt
                                    fortare!

Janne blev dessvärre åksjuk efter sin prestation så han fick åka hem och lägga sig. Jag gjorde våfflor i flygande fläng och packade sen ihop mina knyppelgrejor och åkte upp till kapellet och knypplade. KUL! Jag borde kunna vara med hälften av lektionerna denna termin så det ska jag satsa på!

Så snack med barnen, ut med hunden och trilla i säng.

                         
                         Nästan fullmåne igår ...

Idag väckte Bamse mig halv nio, det var skönt att få sova lite längre. Sen kom sängarna vi beställde när vi var på Lanzarote så jag har haft fullt upp med att försöka rensa undan. Jag vill nämligen grundstäda sovrum och datarum (halva undervåningen) innan vi packar upp det nya. Idag ringde jag Emmaus och frågade om de ville ha min kurslitteratur men det ville de inte, det finns inget andrahandsvärde i kurslitteratur! ... så nu är det nerpackat i kassar och åker till pappersåtervinning på fredag. Vi har påbörjat en process mot att halvera bohaget härhemma. Vi planerar att flytta till nåt mindre inom en inte alltför lång framtid och vårt hus har (som jag sagt många gånger förut) mer förvandlats till en enorm lagerlokal än ett hem. Vi måste börja röja i det lilla för att slippa en h-e den dagen kommer då vi ska ut härifrån.



Men som sagt, nu är all studielitteratur borta. Några böcker har jag sparat, de står i kassen bredvid bokhyllan och de vill jag ha med till jobbet när jag börjar jobba igen. Snart kan vi börja spackla och tapetsera väggarna i nedre hallen, vi började slita tapeterna innan jag blev sjuk, sen har allt blivit stående och skiten har packat sig i berg.

Men men, idag blir det inte så mycket mer. Jag ska börja packa en liten väska och Janne ska ta Bamse till svärmor... för vi rymmer Stockholm till förmån för ett dygn på böljan den blå

                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0