X-mums

Igår åkte Janne och jag på X med Siljas Galaxy. Vi var 400 personer på en båt som rymmer 2000 pers så det var rätt tomt ombord kan man säga. I synnerhet som majoriteten var ungdomar 18+. Mån-fre har de tydligen X som 18-åringar får åka och dessa småttingar ser man inte mycket av i restaurangerna. Antar att de mest har hyttfester. Janne och jag strosade runt i en näst intill öde båt och åt gott i Steak House.


Valda delar från förättsbordet!

                         
                          Pestobakad kungsflundra!


Valda delar från efterättsbordet!

När vi gick till stora scenen var vi fem pers som tittade på cancan-dansöserna i nån halvtimme, sen var det ett husband. Janne och jag gick efter fem låtar, dästa och trötta.

Natten kunde varit bättre. Jag hade nog förväntat mig att sova gott i 12 timmar sisådär... men så var det de där hyttfesterna och tankade ungdomar som måste förflytta sig mellan festerna. Dock, det blev helt tyst vid halv 2... men vad hjälper det när högtalarna börjar yla halv tre att "nu lägger vi snart till i Långnäs" och efter en liten stund "NU lägger vi till i Långnäs" och före sju imorse samma visa fast i Åbo. Men jag ska inte klaga för vi gick upp halv 11! Då hade vår specialfrukost redan stängt men vi tog en räkmacka i cafeterian och den var inte dum den heller. Specialfrukostkupongen kunde vi lösa in där så det gjorde inte ett smack.

Dagen tillbringade jag mest i vår fina hytt, dels tittande på TV och dels läsa en bok om hunduppfostran :O)

                  

Åt gjorde vi förstås igen! På Happy Lobster denna gång.


Båtens champinjonsoppa blev vi bjudna på. Enda gästerna!

                    
                     Vi delade på en skaldjurstallrik ...


...och varsin sik med mandelpotatis till huvudrätt

                                 
                                 Vyn från restaurangfönstret påminner lite om de foton jag tog från
                                 flyget... 
                                        


...när vi åkte till/från Lanzarote för 5 v sen! Då var det moln, nu var det is!

Sen lite mer TV och ingen bok eftersom städerskan bäddat rent i sängen. Jens hämtade oss och nu har Janne hämtat Bamse. Ska strax ut med voffsingen så jag får gå och lägga mig lite tidigare ... utan festande ungdomar och tjoande högtalarsystem ;O)

Kommentarer
Postat av: Vivvi

Gud vad god fisken ser ut! Men vad är det för svart korv på första bilden?

2011-01-20 @ 22:07:49
Postat av: Guggelutt

Den svarta korven är en vinbladsdolme :O)

2011-01-21 @ 10:15:33
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0