Åter i Roslagen

Skjutsade Janne till en bilfirma i Västberga, han har köpt ny bil! En svart Laguna, fräsch till tusen!



Åkte upp till Roslagen, var där halv två ungefär. Ett kärt återseende med lilla Bamseplutt, han var helt tokig och rusade mellan mig och bilen där jag hade småfåglar och sköldpaddor. Jag har nog aldrig trott eller tänkt på att Bamse upplevt alla djuren som flockmedlemmar, han bryr sig inte så mycket och när han bryr sig har han skällt som tokig. Nu brydde han sig massor... och bilen blev jätteviktig.

När vi packat upp sköldpaddornas utebur gick Bamse in dit och vägra gå ur, han skulle ligga hos paddorna en stund och han slickade dem så varsamt...

                     

Mamma lovade att ta hand om mitt olivträd oxå... hon har ett stort själv och en jättefin citrus så mitt lilla träd ska nog trivvas där under semstern.

                      

Efter god mat och en trevlig eftermiddag med föräldrarna var det dax att åka hem. När jag packat ur bilen gick jag en lång runda med Bamse, han började nämligen med att rymma och vägra komma in, massor av ställen han måste pinka in när han varit borta. Sen fick han ett ordentligt bad. Han har trivts på landet och fått lov att skita ner sig. Skitiga hundar är lyckliga hundar, efter badet låg han och skakade i soffan så jag la en handduk över honom... han har inte varit jättelycklig sen han kom hem. Saknar nog sina kompisar även om han var väldigt ivrig att komma in i bilen för att följa med hem...



Sitter och tittar på Kommisarie Gently, ska gå ut med Bamse Bus snart... och mörkt är det, så här mörkt var det inte när jag gick ut med honom för två veckor sen...

Kommentarer
Postat av: Snurran

Haha, slicka paddorna, vilken söt vovve du har ändå :-)

2011-07-30 @ 23:25:13
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0