En vit-rosa ko med lila vingar!

Men först började dagen. Morgonrutiner och på jobbet före 9.00. Blev en miss i min intro på Hagsätra men han kom och vi hade ett bra snack ändå. Det var ös på diakonin som jag försökte undvika att delta i... av den enkla anledningen att jag hade terapi och ville inte riskera att missa denna nästsista gång inför sommaren. Dessutom ger det mig en viss övning i att faktiskt sätta mig själv först. Samvetet gnager... man är ju en vanemänniska som vill finnas till jämt för alla... men jag tror att till allas, framförallt min egen, förtret så är det i längden nyttigt. Vad jag ägnade förmiddagen åt var att befinna mig i Vantörssalen och först stapla nydiskade legoklossar som varit på läger och sen försöka läsa församlingsintruktionen trots att salen var full av pratande folk. Gick hyfsat. Jag fick inte in mycket av församlingsintruktiionen men desto mer av svårigheterna och glädjeämnena att genomföra ett familjeläger vilket var intressant!


                                     


Tog en något tidigare lunch och åkte sen iväg på terapin. Tillbaka till Högdalen och hämta bil, hem och hämta tröja för jag höll på att frysa på mig, gosa med Bamse och ta honom på en kortis, sen iväg till Linnéa för att vara barnvakt åt godisarna. 

                        
                        Vackra mamma i den i Paris inköpta stassen, redo för 5-kamp!

Pappa jobbade och mamma skulle på 5-kamp med arbetskompisarna. Godisarna var väldigt sociala idag... och väldigt informativa:



Vid middagen konstaterar jag att den fågel bajsat på fönstret... men nej, det var inte en fågel, det är en vit och rosa KO som bajsat på fönstret! Jaha, men hur kom kon dit upp? Men den har ju lila vingar! Jaha... så kunde vi prata om denna vit-rosa ko med lila vingar som bajsat på fönstret...

                         
                          Thyra har spillt mjölk och den vill hon torka själv!


Här pratas det flygande kossa med kyckling i mun!

Efter maten "städade" vi lite, sen skulle otekniska mommo försöka få igång en video, men "ljudet hade gått sönder" så vi tittade på nåt annat tråkigt så Ängla somnade raskt!



Men inte Thyra... hon tittade på Top Gear och hur de for med sina trasiga bilar genom Afrika. Det var spännande!

                         

Jag lyfte in Ängla i sängen, men Thyra var vaken till pappa kom strax efter nio. Jag åkte hem. Janne hade haft middag för Bella, Justin och Jens och de verkade haft trevligt. Köttfärsfyllda paprikor. De har sparat två som jag ska gömma så Bekki inte snor dem ;O) Lunch till mamma imorgon :D

Jag är dödstrött... övertrött... Efter att ha pratat lite skit med närmsta grannarna har jag suttit och glott i soffan  en stund. Nu tänker jag ta ut Bamse en snabbis och hoppas få sova utan konstiga drömmar inatt. Inatt hade jag svårt att solna och drömde sen att jag missade mötet ... som jag var i tid till men som blev lite improviserat. Guggelutt! Ta inte livet på så stort ALLVAR! 

                                        Carpe Diem!

Kommentarer
Postat av: Snurran

haha, skön sovställning! :-)

Förresten, hur gick det med dagisplats till Bamse?

2011-06-18 @ 09:48:43
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Lisa-olsi

Söta små töser och visst var det väl

självklart att det var en flygande

rosa ko som hade bajsat på fönstret,

fniss, härliga barn :)

Ha en trevlig helg.

2011-06-18 @ 16:23:24
URL: http://olsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0