Paulus brev



Ja du, Paulus lille... eller stor var du i de urkristna församlingarna. Nu har jag läst alla dina brev, både de man vet du skrev och de andra som tillskrivs dig. 13 av dina brev finns i NT och 7 av dem är forskarna säkra på att du skrivit själv, de andra breven är troligtvis dina efterföljare som skrivit... Det har varit god och spännande läsning, men om jag klarar tenta-frågor på dem vete 17. När vi kommer in på huvuddrag, kosmolgi och kristologi är jag inte säker på att jag kan bena ut fakta.

Ragnar sitter ute och äter äpple i sin bur. Bamse sover under soffan i jakt på en sval fläck... jag ska ägna en stund åt de andra apostlarna: Matteus, Markus, Lukas och Johannes... men just nu kan jag bara tänka på scrapbooking... snacka om flyktbeteende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0