Första tentan klar!

Ja...jobbigare tentor har man väl haft... men det finns störningsmoment! För det första, tentan kändes bra för jag är nöjd med mina kunskaper i ämnet, men det är inga garantier för ett G. Min kritik gäller att man ställer en fråga som man kan få 1p för, sen en följdfråga som ger 3-5 p. ... summan av den kardemumman blir att om man svarar fel på första frågan är att man även missar följdfrågan! Efter tentan blev vi tillslut tre tjejer som stod och diskuterade skriftprofeter som var präster. Vi var alla överens om vilka profeter som var skriftprofeter, men ingen av oss hade en aning om vilka 2 som dessutom var präster. Det visade sig att vi skrivit helt olika. Vi skulle först skriva vilka 2 av skriftprofeterna som dessutom var präster och sen beskriva en av dem, deras verk och var i historien de var verksamma!! Vi hade alla tre valt olika kombinationer av vilka som var profeter och präster och sen beskrivit varsin av de tre profeterna. Jag är övertygad om att vi alla tre skrivit utmärkt om var och en av profeterna men eftersom ingen av oss hade en susning om vilka som dessutom var präster så missar nån av oss typ 5p bara på det! Jag tror det var typ 3 såna frågor och det kan innebära skillnaden mellan Underkänd och Väl Godkänd och det känns inte rättvist. Jag har ändå 6 års universitets/högskoleår bakom mig så jag ska inte behöva inte bli kuggad på petitesser! Ingen ska behöva bli kuggad på petitesser! Har jag skrivit bra om en bibelbok eller en profet så ska det räcka! Att bli kuggad på att jag inte vet om profeten var präst eller ur vilken Mosebok citatet var hämtat känns fel! Men det är bara min åsikt och nu vilar en eventuell omtenta i lärarens händer. Var bra slut i huvet när jag åkte hem, kan jag säga. Men två, i mitt tycke, bra foton kan jag bjuda på. Båda tagna på väg till skolan idag. Det första på Medborgarplatsen, en reklam-installation, men jag tyckte jag kände igen tvärniten hos mig själv:



Den andra i Erstas grannskola, Frans Schartau... snacka om liv som inte ger sig!!! :

                                

Uh, Bamse har fått sin kvälllspromenad. Imorgon kommer hemtantan på mailen. Sova lite och vara fräsch kanske?

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja jag va i Paris med min mamma i februari. Hur bokade ni då bokade ni charter då eller bokade ni bara flyg. Jag funderar på att boka bara flyg och boka hotell där nere men vet ej om jag vågar riktigt =)

2011-04-01 @ 19:43:21
URL: http://lindushiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0