Rock & Bowl och andra bullar!

Börjar med att bjussa på tre små vårblommor jag träffade på morgonpromenaden igår:


Pärlhyacinten kikar fram minsann!                 Scillan oxå!

             
              Violen står och solar sig mot betongväggen!

Hela förmiddagen sen gick åt att plugga. Hann igenom Poesi och Vishetlitteratur i GT, påbörjade profeterna... sen ut med Bamse och iväg och storhandla med Janne. Packade in allt i kyl och frys, ut med Bamse och sen iväg till kvällens höjdpunkt! Bowling och middag med arbetslaget!

Vi träffades på Rock & Bowl på Hornsgatan och hann spela näääästan två hela serier på en timme. Jag är skitnöjd för trots att diskbråcket protesterade så jag fick ta extra Alvedon så kunde jag faktiskt spela! Och det var jätteroligt!!! Vi låg alla på ungefär samma nivå oxå.



Banorna var helt ok....                                                    Min andra serie började lite skumt

Vi fortsatte kvällen på Happy India på St Paulsgatan. Kul att sitta och prata, både privat och om vad som händer på jobbet.


Happy India                                            Sizlande kungsräkor i youghurtsås med naanbröd

Åkte hem strax efter 21.00, missade bussen så jag ringde Janne i hopp om at bli hämtad, men han var ute med Bamse så han kom och mötte mig gåendes istället. En skön kväll att promenera!

Imorse skuttade jag ur sängen halv 8, frukost och ut med Bamse en timme, sen började jag baka bullar! Det ska knypplas ikväll och jag är fika-ansvarig. Jag märker oxå att jag pluggar bättre när jag planerar in annat än att bara läsa, men det gör oxå att min inplanerade läsningstid blir extra viktig. Dock har jag kunnat koncentrera mig mycket bättre denna gång och det känns bra. Inga garantier att jag klarar tentorna men mitt liv blir så mycket mera roligt när jag inte  sitter hemma, pluggar ögonen ur mig och låter prestationsångesten ta över. Denna dag är jag plugg-ledig, Bamse - bakning - terapi - middagslagning - knyppling står på tisdagens schema. Kul hela vägen! Sen blir det två dagar till av supertentaplugg, tenta och sen hemtentan över helgen...


                     

Nu ska jag upp och äta en varm bulle, gå ut med Bamse och åka till terapin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0