Kvällsvila!

Fem sidor och tre frågor (av åtta!) senare... Är tom i bollen, men nöjd. Tentan var roligare (så här långt) än jag räknat med. Har t.om fått en massa stoff om Anden som jag ska predika över nästa söndag. Bättre kan det väl inte bli :O) Flera flugor på smällen s.a.s :P

Terapin igår var bra. Vi benade i min ilska vilket gör att jag kan hantera den bättre, dvs koppla på och av den när jag behöver fundera över den och när jag behöver göra annat. Hos frissan blev jag fin. En av mina "gamla" fotbollstjejer går frisörlinjen och praktiserar hos min frissa så jag hade sett till att boka tid medan hon var där. Hon fick kamma och smeta in håret i det blå kladdet efter det att frissan fixat sling-smäcken. Kul att prata piercings och sånt. Passade på att fixa ögonbrynen oxå. Tänker alltid att jag ska hålla efter dem själv, men det glömmer jag ju. Svårt att ta bra bild på sig själv, men ungefär så här blev det.

            

När jag kom hem tänkte jag packa och åka till landet, men Jens hade fastnat på vägen i södra Sverige så han kunde inte hämta sin nyinköpta bil. Jag sa till Janne att det kunde väl vi göra åt honom då, pengarna låg ju hemma så... Om jag kommer till landet vid 7 eller 10 spelar ingen roll för nåt tentaplugg orkar jag inte så dax iaf.


Bilpengar

                              
                              Jens Volvo S40
                            
Jag kom iväg till landet vid halv tio, var nere lite före 11 och tog ut Bamse på kvällspromenaden direkt. Han vill inte gå långt på kvällarna härnere, han vill göra det han ska sen hem igen...fort. Jag bäddade och satte mig vid TVn för att gå ner i varv lite.


Tentagodis!

Dagen har som sagt gått åt till att jobba ikapp på tentan. Jag var ju däckad i torsdags och hela dagen igår gick bort. Det är bra med hund för man kommer ut och suger åt sig lite syre mellan varven, man glömmer ju inte klockan med en sån liten varelse. Han har mest legat ute på altan hela dagen, förutom de tre promenader vi tagit så här långt. Morgonpromenaden gick vi runt hela området, mittpådagen gick vi på åkern och eftermiddagen gick vi längst bort i skogen. Han njuter verkligen. Jag har ställt ut hans korg med filt så han kan burra ner sig mellan varven, in vill han bara för att dricka vatten.


                          

Nu är Janne på väg ner efter sitt jobb-pass. Jag har bäddat rent i hans säng oxå, tagit fam räkor, duschat och sitter och gosar med Ragnar. Han bet mig i fingret i morse och jag blev skogstokig, han har fått sitta inne hela dagen. Men nu sitter han och "kammar" mitt hår. Det är så mysigt när han drar näbben genom rufset... sen klättrar han ner på mina händer och ansar nagelbanden, han är så försiktig! Det var lite annat mot imorse när han slänger sig fram och biter tag ordentligt i pekfingret. Han kan vara lite hårdhänt ibland, men oftast är jag beredd, man ser på honom när han är på dåligt humör. Imorse var jag lite morgontrött och skulle bara ta ut hans matskål och var, som sagt, inte beredd. Det var nära att han fick matskålen i huvudet, men det blev att jag smällde igen luckan hårt istället.

8 juni 2009

Som kuriosa kan jag nämna att babyfilten är klar. 140 mormorsrutor och så kantning. Av restgarn i samma färg har jag gjort mössa och tröja, ska bara fixa en liten tofs till mössan och knappar till tröjan, sen kan de lämnas vidare till Filtklubben och Lettland.



Nej, nu släpper jag datoriet och vilar. Imorgon blir det ett antal timmar till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0