Med Luther i tvättstugan!

Var ute över en timme med Bamse imorse. Dagspromenaderna blir det lite si och så med för han gillar inte när det regnar. Imorse var det torrt iaf så då knallade han gärna på! Vi träffade Rami och Frisbee och då visade han upp alla sina galna och lekfulla sidor... Jösses vad han sprang!


Rami, en jämngammal hona, affenpincher          Frisbee, en några år äldre kastrerad
                                                                      hane, spansk gatuhund

Precis när jag var klar med morgonsysslorna och tänkte smyga ner till datorn (Janne sov efter ett dubbelpass, eftermiddag och natt) så ringde telefonen. Det var de som hade tvättpasset före mig i tvättstugan som sa att de var klara så jag kunde gå upp tidigare om jag ville. Och det ville jag. Så istället för den nyare versionen av "En kristens människas frihet" på datorn så fick det bli min bibliotekskopia från 1926... som visade sig vara kortare än den nya versionen för svaren på alla frågor fanns inte med. Men jag måste säga att jag uppskattade enormt att läsa boken på gammal svenska, det var jätteroligt. Så mellan tvättar, centrifugar och torkrum hade jag sällskap av Martin Luthers tankar kring viljan, själen, den yttre och inre människan och massa annat smått och gott.

 

Sen blev det rushigt så jag skänkte ett extra tack till mina snälla grannar för hur hade det blivit om jag kom upp ordinarie tid? Kläderna (som ska till Emmaus imorgon) åkte i säckarna, jag gjorde en rörig beställning på hämtpizza som jag fick betala dyrt för (minns inte vad de rackarna hette så det blev en specialbeställning), körde hem säckarna, sprang ut en sväng med Bamse, åt min halvljumma gorgonzolapizzza med kronärtskockor, hoppade över duschen till förmån för våtservetter och gjorde en tjurrusning mot bussen! Och hann i tid till seminariet. Det blev bra!

När jag kom hem vid 7 körde jag och Bekki över Tims sista grejer till honom, handlade och nu sitter vi här och ugglar. Hon vid TVn, jag vid datorn. Har satt in pengar till Cancerfonden till minne av vår grannfru som begravs på fredag. Janne och jag kan inte gå på begravningen men min favvomorbror ska lägga en blomma på kistan åt oss (han ska dit) och vi lämnar en slant till Cancerfonden istället för en krans eller nåt. Nu ska jag försöka hitta en resmål åt mig och Janne i augusti... åh, vad jag längtar efter att få en lön igen! Behöver verkligen köpa lite nya kläder och det ska bli så skönt att slippa ha dåligt samvete för att jag köpte en pizza för hälften av pengarna jag har kvar denna månad!

Nu ska jag släppa datorn till förmån för stickorna eller hunden... eller först stickorna, sen hunden... eller så får hunden ligga bredvid mig när jag stickar om han låter bli nystanen... eller så går vi kvällsnaden jättesnart, jag är TRÖTT!

Kommentarer
Postat av: Snurran

Nu har det ju gått några veckor sedan kastrationen, märker du någon skillnad på Bamse?

2011-05-05 @ 18:31:03
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Guggelutt

Ja och nej... han är skälligare men lugnare. De hanar han brukat bråka med vill han ff gärna tjafs med men nya hanar går mycket bättre. 4-6 veckor skulle det ta innan hormonerna lugnat sig, men jag tycker det funkar mycket bättre redan. Får se sen när allt stabiliserat sig, då kan jag börja fostra på ett annat sätt, hoppas jag. Hur går era tankar?

Kram

2011-05-06 @ 10:48:26
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: Guggelutt

Ja och nej... han är skälligare men lugnare. De hanar han brukat bråka med vill han ff gärna tjafs med men nya hanar går mycket bättre. 4-6 veckor skulle det ta innan hormonerna lugnat sig, men jag tycker det funkar mycket bättre redan. Får se sen när allt stabiliserat sig, då kan jag börja fostra på ett annat sätt, hoppas jag. Hur går era tankar?

Kram

2011-05-06 @ 10:57:50
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0