Första intervjun

Har väl inte så mycket att skriva om. Morgonrutiner, lämna Bamse på dagis, jobba, terapi... sen träffade jag en prästkollega och god vän med i två syften: att ses och uppdatera oss om varandras liv över en sen lunch samt en intervju, den första i min uppsatskurs. Det gjorde vi på en uteservering på Medis i det sensommarsoliga vädret. Vi hade pratat en hel del innan jag tog upp intervjuansatsen och vi kom snabbt överens om tre punkter som nog skulle kunna bli teman utefter hennes intervjusvar. Hon ville gärna läsa uppsatsen under processen och ge synpunkter vilket jag tacksamt tog emot. Jag kommer ju göra 21 intervjuer om egentligen en enda egentlig fråga: vilka är de "förtryckta"... och sen se vilka teman som återkommer i de 21 intervjusvaren. Trots att jag känner att mina tankar är så abstrakta att jag själv har svårt att fånga dem så får jag ideligen samma positiva gensvar hos dem jag pratar med, från stiftet till uppsatskurskamraterna och nu till intervjuobjekten... att det är spännnade och att "man" ser fram emot resultaten. Men som sagt, jag måste fånga in det jag vill och jag kan inte formulera mig... så spännande kommer det att bli. Sjötungelunchen var god iaf och sällskapet mycket trevligt!

                              
                                Sjötunga med saffransås och nasigoreng


Hämtade Bamse på hemvägen... och har sen inte företagit mig nåt... slötittat på TV medan Ragnar putsat fjädrar och skitit på min axel medan Bamse snusat med det stinkande grisörat i mitt knä, surfat runt lite på datorn, inte kommit i gång med vare sig stickning eller renskrivning av intervjusvar... Får ta det sen.... Ska kanske ta ut Bamse och göra en tidig kväll...planerar spännande saker imorgon tillsammans med Linnéas kompis och vår f.d inneboende :O)

                    Hehehe....                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0