Lång måndag



Kom senare till jobbet än jag tänkt för planeringen sprack. Gick upp halv sju och hade lite för gott om tid för jag duschade lite längre än vanligt, njöt av frukostkaffet och sen vägrade Bamse gå ut... han skulle bara bada i gyttjepölarna...



När vi kom till dagis lämnade jag in honom i hans rese-väska eftersom han försökte bita fröken i fredags, han morrade vilt så hon fick tippa ut honom i boxen, sen fick jag tillbaka väskan för jag skulle sanera den från hundhår (han fäller nåt grymt!) och jag tänkte att Bekki, som skulle hämta honom, skulle slippa bära den hela vägen hem.

Jobbet lunkade på, terapi på em, sen gick jag hela vägen från Rosenlund till Ersta som friskvård vilket nog var rätt lagom, stickade i fikarummet en timme, sen började uppsatskursen. Den höll på, utan raster, från halv fem till kvart i åtta. Det kommer bli en spännande kurs!

Har stickat ett par varv till och varit ute med Bamse... nu längtar jag efter ullbolstren!

Kommentarer
Postat av: Snurran

är det normalt att de beter sig så på invänjningen? :-/

2011-09-06 @ 05:08:25
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Guggelutt

Nja, det är inte onormalt. Han har tydligen separationsångest för han är en väldigt "mammig" hund. Men när vi gått går det hur bra som helst. Fröken räknar med att det går över när han vant sig och vet att vi kommer tillbaka. :O)

2011-09-06 @ 19:57:19
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0