3:e advent

 
Det blev en rejäl sovmorgon. Gick upp vid 10, duschade och fixade med djuren, Bamse kom upp halv 11 men dråsade ner i sin puff efter att ha fått medicinen mot klåda i en bit ostsmörgås. Undrar om han blir extra trött av den? Hur blir det imorgon då när hans specialbeställda penicillin ska hämtas ut från apoteket... Han är ju morgontrött i vanliga fall och sover gärna länge om han får ligga i vår säng. 
 
 
Kl 11.00 gick vi ut iallafall och tog en extra lång sväng. Sen gjorde jag mig klar och åkte till jobbet.
 
Lite rörigt men angenämt - Gudtjänst med middag i kapellet. Förberedelser, genomförande, middag och efterarbete. Julkorv med rotmos - mumma!
 
När jag kom hem hade Janne hunnit iväg till sitt nattpass så jag satte mig att måla på min nya Maria-ikon inför intensivhelgen i ikonmålning i februari på temat Maria.
 
Jag gjorde om plattan igen imorse. Den skulle sköljas i kallvatten och gnuggas. Förabetet är superviktigt!
 
 
 Det är väl återigen dax att gå ut en prommis med Herr Hund. En spännande vecka ligger framför...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0