En liten Meija!

 
Tänk vad fina ultraljuden blir idag. Man ser ju precis, ryggraden, hjärtat, navelsträngen, huvudet som hon gosat in i moderkakan... Det här är lilla Meija som vi väntar på i vår! Änglas och Thyras lillasyster <3
 
Inatt har jag nästan inte sovit någonting. Uppbär flera symptom på depression. Känner mig inte direkt deppig, men svårmodig, sover illa, tappat stinget i jobbet, orkar inte ta tag i saker hemma, trött, ser suddigt, tänker mycket på olyckan i somras och jag tror oxå att operationen har hunnit ifatt mig mentalt. Det är saker jag inte hunnit bearbeta men det har gått bra så länge jag hade Mexico att se fram emot. Nu tynger tankar och känslor ner mig istället, förut kunde jag ruska dem av mig. Operationen är jag inte ledsen över, saknar inte livmodern alls, men nånstans bearbetar jag ändå detta att inte kunna få fler barn. Det tror jag de flesta kvinnor gör någon tid i livet. Mina barn är vuxna och jag har nog lite svårt att hitta en ny roll... Den hårt arbetande kvinnan, den omsorgsfulla mormodern, den livsglada tanten... jag passar inte in nånstans. Fet, ful, gammal, dum och oduglig... kul grej liksom!
 
 
Nå bara vi kommer över vissa datum nu så blir det lättare igen. Först är det den 21 december, årets längsta natt, efter nyår så känns det fräschare, sen vårens ankomst med allt det gröna och de löftesrika dofterna av en annalkande sommar, fågelkvittret. Mmmm...
 
Började arbetsdagen med möte, sen lunch. Mitt kl.12-besök blev flyttat till 14. Sist telefonmottagningen. Satte mig sen i telefonkö till apoteket för att försäkra mig om att Bamses penicillin kommit men telefonkön tog aldrig slut så jag åkte dit istället. Det hade kommit.
 
Janne hade lagat mat när jag kom hem. Bekki, Jens och en kompis till Jens åt med oss. Sen har jag gosat med Bamse och Ragnar. Bamse hade fått en julklapp från dagis och precis som förra året fattade han att den var hans. Att ha den under granen gick ju förstås inte så jag lyfte upp den på pianot. Därunder stod sen Bamse och skällde till Bekki hjälpte honom att öppna den. Godis och en gos-apa!
 
 
Bekki är ute med kompisar, Janne hjälper sonen med vän att meka bil... jag funderar på TV:n, ikonen får vänta lite...

Kommentarer
Postat av: Snurran

Mäh, sedan NÄR är du dum i huvet och ful?? Övervikt har många och den jobbar du ju med hela tiden, du ska vara snäll med dig själv och ge tusan i att tro att du måste ha någon sorts roll. Räcker det inte bra med att just du är du? Jag tro dina barn, din man och dina närmsta vänner tycker det iallafall!Kram på dig!

Svar: Vad gullig du är, Snurr. Just nu är det väl lite tungt att bara vara jag, svårt att uppskatta eventuella fördelar med mig själv, men det brukar bli lättare när våren kommer. Det har varit mycket i år.... Och jag har den bästa familj man kan tänka sig! Janne har gett mig kinesisk massage i julklapp, bara att boka tid <3
Guggelutt

2012-12-17 @ 20:28:18
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Nancy Johnsson

Håller till fullo med Snurran!! Du är du och du är unik!! Det räcker!! Kramar till er alla!! Ha en god jul och ett gott nytt år!! Själv blev jag opererad i måndags och tar det lugnt några dagar!! Skall förhoppningsvis var vid full vigör till julafton! Har tomtejour några timmar sedan bara lugn och ro!!

Tusen kramar
Nancy
!

Svar: Tack Nans! Hoppas allt är bra med dig! Jag kommer igen, behöver bara grotta runt i mitt idé ett tag, sen så är det bra igen <3
Guggelutt

2012-12-17 @ 21:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0