Skottdagen med förlovningsfest <3

Skottdagen 1980 förlovade jag mig för första gången... Det var ett infall bara för att det var skottdagen och jag var nyss fyllda 16 år. Det höll inte förstås. Men idag förlovade sig min äldsta dotter, lite äldre och betydligt klokare än sin impulsiva mamma, med fest för släkt och vänner.

                                     

Dagen började med jobb förstås. Hade en en givande träff med Omsorgsfamiljen och på eftermiddagen café med "I huvudet på en präst". Sen hämta Bamse och lämna honom hemma.

                      

Janne och jag åkte ut till Kista och letade reda på föreningslokalen där de skulle ha fest. När vi ätit och pratat en stund var det dax... och tydligen hade några misstankar kring det som skulle hända, men inte jag! Monica gick ner på knä och friade! Arto sa ja och hon satte på honom ringen. Sen gick han ner på knä och friade! Monica sa oxå ja och så fick hon sin ring. Romantiskt i megaformat! Nu har vi ännu något att se fram emot under året! Det ser ut som det kan bli både en student och ett bröllop... och i november firar Janne och jag vår 20-åriga bröllopsdag!



                               
                                      
                      

Svårslaget! Vad skulle kunna matcha detta? Ingenting som händer imorgon iallafall <3

Så är Egypten-resan betald! Det ser ut att bli verklighet det med!

Nu Bamsenad och kudden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0