frehehedag

Pappa hade fått åka hem inatt. Det fanns inte platser att lägga in honom på Norrtälje sjukhus... ändå var det frågan om en massa olika saker från lunginflammation till misstänkt blödning i hjärnan. Spännande sjukvård vi har. Läkaren hade ringt mamma imorse och sagt att hon måste hålla koll på honom så inte nån ven stod och läckte, han äter ju Waran. Jösses, säger jag bara!

                                          

Jag har inte hört nåt mer idag, har försökt ägna mig åt uppsatsen men det går trögt. Imorgon kväll eller söndagmorgon måste den skickas in och jag har en del kvar. Men tankarna har varit på annat håll... kan man säga.

Terapi har jag varit på, vi fortsatte prata undertryckt ilska, bara en sån sak drar fokus från det skrivna ordet. Janne hämtade mig från pendeln och jag var hungrig som en varg, in på Willys och köpa fläskkotletter, steka dem och koka i gräddsås med sambal oelek - mumma! Sen har det inte blivit mer.

Bekki har åkt och tränat, Janne är och köper en sacosäck till Bamse som han hittat på Blocket. Jag har gjort ordning fågelburen:



Den är lite liten, men de ska få komma ut mer nu... jag hoppas att de slutar med äggläggandet nu när det ligger galler över botten. Det finns ingenstans att bygga bo nu!

Ska ringa mamma och fortsätta med Änglas byxor, tror jag. Hård pluggdag imorgon!!!

Kommentarer
Postat av: Snurran

Som jag svarade i min blogg (vet inte om du såg det), man borde anmäla att de inte låter så pass sjuka människor ligga kvar, har man inte rätt till sjukvård? Hoppas ändå att det går som det ska med honom! kram

2012-01-14 @ 17:55:27
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0