Fantastiska fredag...

...eller? Bloggen som jag skrivit en gång försvann och nu börjar jag om igen.
 
Trött imorse men var ändå på jobbet till nio. Dagen har varit lugn, ännu ett uteblivit besök på em. Det uteblivna besöket från igår ringde på morgonen och ville komma idag istället, jag var ju ff fullbokad då. Sen tycker jag att man kan ha lite respekt och avboka en dubbeltid, inte bara utebli och tro att man kan komma dagen efter. Så händer det igen men denna svarade och hade försökt avboka tiden via mail vilket dessvärre inte kommit fram. Nå, allal har väl en giltig ursäkt men jag valde att avsluta dagen istället för att börja med något nytt en fredageftermiddag. 10 samtal inbokade nästa vecka så vi får väl se hur den veckan går...! Jens hade tagit ut Bamse vid 11 men i övrigt hade han varit ensam sen halv nio och vi skulle ju till landet. Dessutom hade jag redan jobbat min 40-timmars arbetsvecka så jag stämplade ut. På lunchen när jag var och köpte lunch köpte jag ett rött kort till min ros. Det blev snyggt, tyckte jag.
 
 
Klockan tre var jag färdigpackad, färdigvattnad osv. Precis när jag skulle åka tittade alla algätarna fram, vilket gjorde mig glad. Jag trodde nämligen att den ena ancistrus hade dött för jag har bara sett en. Men mangroveroten jag la ner i morse + algätarfodret jag la ner innan jag skulle åka lockade fram alla tre!
 
 
Räkorna är hur kul som helst. Det ser ut som de flyger i vattenströmmarna när de vill byta plats i akvariet. Men de är nästan genomskinliga.
 
Nu är vi nere på landet. Ömsom sol, ömsom hällregn. Janne ska jobba hela helgen och jag ska ta det skitlugnt. Vill knyppla lite till utställningen i september. Jag tror vi nattar oss tidigt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0