Mer acc...

Gick upp halv sju och fixade till allt som ska göras. Tog bussen 10 i 8 (Jens och Sandra har ju lånat bilen till Götet) och var på jobbet kl 8.00. Redovisade cafépengarna, lämnade in arvodesutbetalningar samt hämtade deltagarlista till dagens häppening - Resan i Nils Ferlings fotspår.
 
 
Vi började med att åka upp till Länna Kyrka i Roslagen där vi fick lyssna till trubaduren Monica Lilja, sen fick vi ett aningens för långt men superintressant föredrag om Länna socken, om folket, munkarna och 1300-talet.
 
Trubaden Monika Lilja - Ferlinexpert!
 
Här har vi knypplad spets på altaret - Mogna Ax. Dock helt feltvättad :O(
 
En piggskuta!                                                        Vackra målningar i en stor del av kyrkan!

Vi for vidare till Norrtälje för lunch på Åtellet, sen for vi hemåt igen. Vi landade vid kyrkan efter fyra. En härlig dag med många skratt! Vilket gäng!!!
 
Kort utvärdering, fixade lite småsaker, sen slängde jag i mig middag och sprang över till Högdalskyrkan för Öppen Kyrka. En trevlig kväll med spännande samtal igen, avslutade med mässa och hann precis med en buss kvart i 8. Ringde ett samtal och fyllde i almanackan med två samtal på hemvägen så det blev prick 12 timmars arbetsdag med en kvarts middagsrast.
 
Trött med nöjd damp jag ner i soffan hemma och ringde mamma och Janne. Låg och tittade på TV en stund och nu tänker jag dimpa ner i sängen... imorgon når jag arbetskulmen denna vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0