Easy...

Gårdagen blev lugn. Bekki tog Bamse kvällen innan för jag var så trött och tack vare att Bekki tog Bamse kunde jag sova 9 timmar. Vaknade av en mardröm, den tredje på kort tid. Den första handlade om andra världskriget, den andra drömmen har jag valt att inte berätta här ... och igår natt hade jag alltså en tredje dröm. Jag skulle från E18 till E4 och för att ta sig dit måste man åkte genom en mörks skog på en liten krokig väg (så ser det inte ut i verkligheten, men i min dröm såg det ut så). Jag hörde fotsteg bakom mig vilket var konstigt då jag iallafall körde i 60-70km/h. Mamma ringde på telefonen och jag sa att det var obehagligt med fotstegen varpå den förföljande började springa och krasch... så högg den tag i bilen. Jag vaknade samtidigt av att någon på vår altan hemma krossade en ruta till vardagsrummet och jag vaknade med panikkänslor, bara för att vakna igen - varm och trygg i min egen säng och klockan var 7.00. Jag hade alltså drömt att jag vaknade till fönstret som krossades oxå. Märkligt.



Kom lite senare än jag brukar till jobbet, kvart i 9 ungefär. Pratade café med en kollega och hade samtal klockan 10.00. Småfix, lunch och iväg på terapin där vi pratade dels om drömmarna och att jag kommer ihåg dem. Dröm-minnet är ju inte så starkt så brukar iallafall jag inte komma ihåg dem mer än en liten stund. Nu minns jag alla tre. Vi pratade om annat oxå, jag kallade det en snabbrepetition av vissa delar av mitt liv, för om en månad är terapin slut.

När jag kom tillbaka till jobbet hade mitt kl.3-besök ringt på telsvar och ställt in så jag läste igenom predikan, bestämde mig för att inte börja med nåt nytt utan smet iväg lite tidigare. Köpte grisknorrar och tuggben på CRT, tankade, hem och snabbpacka, tog med Ragnar, åkte till Gullvi´s och köpte garn till en ny jordgubbsmössa åt Ängla (hon har tappat bort sin) och ullgarn till en prinsess-kofta åt Jennifer, hämtade Bamse på dagis. Brorsan körde förbi dagis och stannade till. Det är inte ofta man ser honom. Han hade med sig yngsta dottern så de fick hälsa på Ragnar som satt i bakluckan, de har inte träffat honom.

papparazzi I går förmiddag var väntan över. Hovet släppte de första bilderna på den nyfödda prinsessan Estelle. Hon var klädd i en vit kofta som drottning Silvias mamma, Alice Sommerlath, har stickat. Pappa Daniel fotograferade sin dotter.
Prinsessan Estelle. foto: Daniel Westling.

Jag fortsatte ner till Sanda där Janne hade middagen färdig. Bara skit på TV så vi satte på en film - Green Zone - den var bra. Jag började sticka på tröjan förstås, är så nyfiken på hur den ska bli. Janne tog ut Bamse på kvällsnad för jag satt och nickade till i slutet av flmen.

Imorse gick Bamse och jag ut vid 9.00 efter ännu en härlig nattsömn - 10 timmar. Vi har varit ute på ängen och jagat sork. Frukost på bordet när vi kom hem :-D 

Nu ska jag sticka en stund före nästa Bamsenad.

                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0