Lägesrapport no2

            

Helt otroligt! Det har inte handarbetats eller tittats på TV nånting här idag. Jag tog ut Aloe Veran, Olivträdet och Hibiskusen i solen och satt själv en stund med näsan mot den underbara gula pricken. Sen gick jag in, la mig på soffan och somnade till. Janne (som jobbat natt) kom upp för att gå på toa och uppmanade mig att följa med ner i sängen istället.. och där somnade jag och sov i 2,5 timme! Kände mig mycket bättre när jag vaknade! 13 timmars sömn de senaste dygnet... undrar om jag sover nåt inatt?

                            

Sen tog Janne med mig på shoppingrunda. Först åkte vi till Gullvi´s och köpte grön lakansväv till Ragnars bur på landet. Nu har vi bara ett påslakan över honom på natten och det blir både snyggare och bättre med en ordentlig "sovpåse" till buren. Sen åkte vi till nåt outlet jag glömt namnet på, men det ligger mitt emot Woody vid Huddingevägen. Där köpte jag ett par nya gympadojor som jag ska gå in så de blir sköna till Egypten. Nedsatta med 500 spänn! Måtte de vara bra nu! Sen åkte vi till CRT och köpte nya pinnar till Solero och Blue Moon, knöliga pinnar som ska stimulera deras fötter. De hade grisöron-chips så jag köpte en handfull till Bamse... och Janne hittade några smaksatta ben som han köpte så nu ligger han (Bamse alltså) på min misslyckade matta och tuggar ben med mintsmak (de andra var lever och ost...). Vi får se om jag kan få loss mattan och göra om den lite... men HAN gillar den iallafall. Den ska ner till landet och jag tror det kan bli en favvo för honom eftersom vi inte har så mycket mattor där.



Till sist åkte vi till jobbet och där hämtade jag affischer som ska upp så folk hinner se dem före onsdag. Passade på att kolla om mitt mobil-skal kommit och det hade det. Jag hade beställt ett lila, och det var så mörkt lila att man inte ens tänker på att den är lila. Sen hämtade vi Bamse.

Vilade en stund innan jag lagade mat. Jens och Jonny var hemma och hämtade posten så vi fick prata lite med sonen. Han åker till Vetlanda och söker jobb på fredag. Hoppas att det ska gå bra för honom, lägenhet är fixad redan om han bestämmer sig för att flytta. Stekt fläsk är bland det bästa jag vet, men när det inte är bra är det superäckligt! Två bitar var verkligen så där superäckliga så även om de åkte i sopen lika fort som de kom in i munnen så dröjer sig smaken kvar... det kommer dröja innan det blir fläsk igen! Spenaten blev bra iallafall!

Nu ska jag betala en räkning, han anmält mig till nunotovning... man tovar ihop siden och ull. Jag har aldrig tovat i hela mitt liv och det ska bli spännande. Man ska ha med sig ett kvastskaft, sprayflaska och gamla badlakan! Det låter hur galet som helst! Helt i min stil!

Nu håller Bekki på att förbereda sig för en studentskiva, Janne sover en stund innan nattpasset och jag ska låte Bamse ligga kvar på matteländet så börjar jag med en tröja till barnhemmet i Tanzania istället... om jag inte somnar igen...

Ett litet PS, jag kan inte låta bli! Men Bekki har skickat iväg alla sina inbjudningsbrev till studenten ...UTAN FRIMÄRKEN! Som hon sa, "jag skickar ju aldrig brev!" ... och visst är det så - en ny generation som aldrig har brevväxlat!

                

Kommentarer
Postat av: Snurran

Affären heter Hi-Sport, finns i Tumba som "vanlig" affär med riktigt billiga skor, så deras outlet måste ju vara nästan gratis :-)



Tova gjorde man ju i syslöjden, iallafall vi och det var kul. Jag tovade ett par supersköna tofflor har jag för mig



Haha, inga frimärken, den var bra, men visst kan man förstå att hon inte tänkte på det - hon mailar väl mest och många firmor har ju frisvarskuvert nu mera, så det är inte så himla lätt att veta

2012-03-24 @ 18:58:44
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Guggelutt

Ja, skorna var nedsatta 50% så DMX (eller nåt) som kostat 1000 spänn kostade 500kr, men det är ff mycket pengar om man inte kan använda dojorna. Får se vad som händer imorgon, om jag orkar bråka. Jag fattar väl att det är svårt att sälja skorna om de är använda, men det finns ju numera många sportaffärer som låter en springa i dojorna och ändå lämna tillbaka dem så jag trodde... fel... när han sa som han sa. Missuppfattning. Jag kan nog gå ut dem, men det kommer ta tid och till Egypten, som var syftet, kommer de inte.

Ja, och dottern då. Först tyckte jag hon var väääligt glömst, men sen fattade jag. Som du säger, dagens ungdomar har ju bara mailat och smsat, inte ens skickat julkort. Tiderna förändras så snabbt! Jag tycker det är fantastiskt att vi fått svar på breven, vilket tyder på att posten ändå delat ut en del av dem! Utan frimärken! DET är väl ändå fantastiskt!

Tänk, jag har varken tovat eller knypplat i slöjden... vad mycket skoj jag missat! Det tar jag igen nu!¨

kramar

2012-03-25 @ 00:01:30
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0