Avslutningar!

Näst sista mottagningen på vårterminen för mig imorse. Så pass sällan jag har den (iom att jag är schemalagd på caféet på ons em) så jag behöver uppdatera mig varje gång. I höst har jag mottagningarna desto oftare. Tufft, men lättare att veta vilka fonder som gäller. Hade bara två konfidenter idag vilket gjorde att jag hann med lite annat oxå. Lite caféplanering, två telefonsamtal och efterarbetet hann jag under mottagningstid.

Överbliven smörgåstårta var utannonserad i personbalrummet så jag hann få mig en bit innan jag åkte hem och hämtade godisarnas cyklar, hämtade den beställda tårtan till caféet och åkte till kapellet.

                      

Avslutning på caféet innebar förstärkt fika, personal som inte finns kvar i höst men i övrigt vanliga aktiviteter som Fia med knuff och pingis. Det blev jättetrevligt!

Stack preis efter 16.00 för att hinna till Kallhäll och St.Lukas kyrka där dans- och musikklasserna hade avslutning. Det ar så fantastiskt! Fick kämpa mot tårarna när den första pyttelilla pianoeleven tillsammans med sin lärare spelade "Euphoria" som inledning.



Lilla Ängla dansade Champagnegaloppen med sina kompisar... så fantastiskt!


                     
                                            

Piano-, fiol-, orgel, och sångeleverna fick mig att fundera kring mina val i livet... Det är så otroligt at se dessa små ungar utföra desa konstverk i dansen och i musiken.... Undrar om jag ska ta upp flöjt-, sång- och gitarrspelet... Undrar.... Att se Ängla dansa med sina kompisar fick ögonen att tåras och hjärtat att värka. OTROLIGT att få uppleva detta.

Sen åkte jag och hämtade upp Bamse. Jens hade gått med honom i över två timmar kring Nyckelviken. Jag mötte upp honom vid Sickla och skjutsade honom och en kompis tillbaka till hans bil i Nyckelviken...middag blev en skål ostbågar och 250 gram Tiramisu-glass... imorgon upphör ungkarlslivet!

                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0