Rubbat!

Ligger i soffan och dricker läsk och snaskar ostbågar. Rubbat! Trött som en gnu. Janne gick upp klockan fem för att hinna tvätta bilen innan jobbet. Rubbat! Jag önskar jag hade hälften av hans energi! Själv segade jag mig upp halv sju, duschade och fixade, Bamsenad och körde honom till dagis, plockade upp en kollega vid kyrkan kvartöveråtta och åkte på möte med diakonerna i kontraktet i Markuskyrkan. Bra förmiddag, men jag var så trött när vi åkte därifrån halv12. Först tänkte jag hoppa över lunchen men kollegan vill gå till kinesen och jag insåg att det var nog klokt att hänga på. Planerade först att gå hem två-halv tre, men iom att jag försöker ta det lugnt och inte stressa upp mig så blev klockan ändå halv fem innan jag kom iväg hem. Rubbat! Nu är jag nog klar med all planering av Stilla Q, bara inhandling av muggar och pennor kvar, hann fixa klart med konfidenter och underhållare i veckan. Det finns en liten chans att jag kanske kan vara ledig på fredag ... om jag har jobbtelefonen på vill säga. Oxå rubbat om man ska vara ledig!
 
 
När jag kom hem ringde jag upp Monica. Har inte pratat med henne sen bröllopet och de åker på smekmånad imorgon. Inte så rubbat för de har haft fullt ös med bröllopsfest och syskonbrunch mm. Rebekka ska bo där medan de är på Mallis 1,5 vecka och jag har lovat att åka upp och kolla deras akvarium, de får ingen bra balans i det. Rubbad balans mao.
 
                                     
 
På hemvägen köpte jag ostbågar och läsk. Behöver socker och kolhydrater. Rubbat! Är inne i ett osunt spinn just nu. Men efter Stilla Q på lördag kan jag nog komma in i en bra arbetslunk igen. Nu ligger jag här och är osund så det förslår: ostbågar, läsk och dator! Rubbat!
 
Ska snart rubba mig ur soffan och släpa ut en liten ilsken hund. Min minipitbullwannabe gillar inte att blöta ner de små tassarna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0