Vilken dag!

Gjorde klart drygt 20 cm metallspets i förrgårkväll. Halva med två vridningar och halva med tre. Det syns inte på bilderna, men i verkligheten är det lite häftigt att se att så lite kan bli en så pass stor skillnad!

 
Igår började med en lugn morgon, skjutsade Bamse till dagis och åkte hem för att göra resten av morgonsysslorna. Så åkte jag till Panduro, Ikea, ToysRus och Kontorab för att komplettera muggar och porslinspennor till StillaQ, men jag passade oxå på att köpa present till Ängla och en pärm så jag får ordning på mitt knyppleri när jag ändå var i krokarna. Åker ju aldrig åt det hållet. Just nu är mönster och spetsar huller om buller i en annan pärm, nu ska det bli ordning. Åkte till jobbet och tog lunch direkt, sen två samtal och till sist administration och klippa filthjärtan. På lördag ska allt klaffa!
 
 
Vid halv sex hämtade jag Bamse och gick ut en kortis med honom, sen tillbaka till Högdalen för att hämta på Lotta. Vi åkte på en supertrevlig middag hos Su som oxå bjudit in ytterligare en klasskompis som vi inte sett på 33 år. Kvällen blev lång och spännande och jag kom hem efter midnatt. 
 
Under middagen ringde Linnéa och sa att hennes pappas nya ringt och frågat om jag var med i Expressen. På hemväg fick jag tag i tidningen och det stämde. Trist att inte journalisten hörde av sig så jag kunde tala om för dem som frågat efter artikeln, men jag köpte iaf tre ex. Nu hoppas jag att den kommer upp på nättidningen oxå så de som vill veta mer om hypothyreos får det. Lite surprise att de valt en sån jättebild på mig när det inte var så mycket text och info... men det är ju klart lättare att ta till sig info när det är så lättläst som det blev i tidningen. Jag tycker artikeln blev bra och det är andra gången jag får förmånen att följa en artikel från intervju till artikel. Av 25 minuters intervju för 1,5 vecka sen och en timmes fotografering dan efter blir det alltså en bild och två-tre meningar av det jag bidrog med. Sen måste det ha tagit minst lika lång tid att intervjua läkaren och leta reda på fakta för att sen få ihop den sidan... och resten av tidningen. Snacka om att minsta lilla text i en tidning tar tid att göra! 
 
 
Nu har en ny dag börjat. Alla djur har fått frukost, Bamse är på dagis, Jens som höll Bamse sällskap igårkväll sover än och han låter läbbigt förkyld för han hostar nåt hemskt. Jag har skrivit en liten lista med saker jag vill göra idag så jag inte glömmer bort hur trevligt man kan ha det när man är ledig. Dock är arbetstelefonen på hela dagen så jag kan hålla mig à jour om det händer nåt inför Stilla Q imorgon.
 
Ha en bra fredag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0