Vuxenpoäng till mig!

Min plan var att vara ledig söndag och måndag för att sedan köra hårt igen. Men vuxenpoäng till mig! Blödningen efter StillaQ som oxå gjorde att jag missade Änglas femårskalas fick mig att stanna upp... samt --> denna artikel <-- Krasst är det ju så att när man är sjuk så säger alla att man ska sköta om sig. Jag ringde till avdelningen och de ville att jag skulle avvakta... Avvaktat har jag gjort i åratal och att avvakta gör en inte frisk. Så, vad göra? Jag har valt att stanna hemma två dagar till och sköta om mig. För det kan jag (och vem som helst) slå sig i backen på att om jag får ett ordentligt bakslag i läkningen så kommer jag få höra vad jag borde ha gjort så det är lika bra att ta ansvar för sig själv på en gång och sluta vara duktig flicka, om jag sen sviker jobbet så får det vara så. Ingen tackar mig för att jag jobbar ihjäl mig. När jag låg hemma i 1,5 år och lite till efter att ha försökt leva och jobba som vanligt efter att ha fått diagnosen struma så var det få som brydde sig. --> Här kan man läsa lite om det <-- Jag tänker inte gå på det där igen: att om jag jobbar till jag stupar så blir jag hyllad som hjälte. Livet fungerar inte så. Man äter eller äts... och jag vill inte längre delta i tävlingen... så där ja, nu har jag försvarat mig ;O)
 
 
Blue Moon på vift i köket
 
På måndagen pysslade jag och gjorde det som föll mig in. Jag rensade och förvällde svampen vi fått av grannen, fixade med blommorna och tvätten samt latade mig i soffan. Blue Moon och Ragnar höll mig sällskap. Messade återbud till ikonmålningen och ägnade kvällen åt Janne, TVn och handledsvärmaren. Hade en hel del sms-kontakt med Monica som blivit riktigt sjuk på  Mallorca - smekmånaden. Till slut tillkallade de läkare som konstaterade att hon har bronkit, det blev pecicillin och hostmedicin. La mig nio, Janne tog ut Bamse själv.


På vägen upp till hunddagis igår ringde Linnéa, hon var riktigt dålig... så när jag lämnat Bamse, slängt i mig kaffe och macka åkte jag över till andra sidan stan och hämtade henne på jobbet. Yrsel och huvudvärk så hon kräktes. Jag körde hem henne och satt med henne ett par timmar. Hon piggnade till så pass att hon kunde följa med och fixa med pengar som behövde överföras till Monica och Arto eftersom reskassan gått åt till läkare och medicin. Vi åt en sen lunch i Jakobsberg. Men under den tid som jag satt hemma hos henne så hann jag bekanta mig ordentligt med Agnes, deras katt. Hon gömmer sig när jag kommer på besök eftersom jag alltid har Bamse med, men nu kunde vi lära känna varandra rätt bra. 
 
Vad är det för spännande tråd som kommer ur påsen?
 
 
Kan man äta strumpstickor?

Matte hämtade upp Linnéa i Jakobsberg, sen åkte jag hem för att hämta Bamse och så.
 
Stekte Wallenbergare till middag och dristade mig faktiskt till att åka upp och knyppla på kvällen. Inte så klokt kanske, men samtidigt är det min mentala vila. Janne och jag tog ut Bamse när jag kom hem kvart över nio.
 
Imorse skällde Bamse strax efter sex, jag tog ut honom och det var det han behövde. Sen skällde han igen kvart  i sju och han behövde igen. Men då tog jag honom på en liten längre sväng och körde upp till dagis. Sen har jag ägnat morgonen åt tankar. Jag är jättetrött. Ska fortsätta tänka och så får vi se om jag gör nåt annat idag. Måste man alltid göra något? Vila och tänka är väl en underskattade sysselsättning???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0