Andra arbetsdagen

Kom upp mycket lättare idag. Morgonsysslorna gick fortare. Var på jobbet tidigare och satte igång att bearbeta pappershögen. Skulle ansvara för ett möte kl 10.00 men när jag skulle förbereda det kom ett akut samtal som jag fick ta istället. Fick en rejäl utskällning... så jag var lite splittrad när jag kom till mötet oförberedd.
 
Men vi har haft Stilla Q tidigare så det gick bra ändå, jag har bra koll på vad som ska göras och så. Sen gick jag och ett par till och tittade på hur det såg ut uppe i kyrkan, det är ju färdigbyggt nu vilket innebär att det blir lite nya förutsättningar för kreativ hörna och läsning.
 
Vid 12 åkte jag in till stan för att luncha med mina föräldrar. Vi kom överens om det när de bjöd ut mig dan före operationen, att vi skulle göra om det när allt var klart. Det blev en jättetrevlig stund och sen körde de mig tillbaka till jobbet.
 
3 september var det fortfarande sommarvarmt
 
27 september är lite mer höstlik
 
Idag kom pappa från hjärtläkaren och allt var bra. Nu gör vi om det när mamma fått ordning på sin rygg oavsett om det blir operation eller annat.
 
Jag hade tänkt åka till kapellet och nåla om utställningen, men jag hann inte. Halv fem gav jag upp och insåg att jag får lov att jobba några timmar imorgon iallafall, trots att jag planerat att vara ledig. Men bättre att man har en dag extra än att ha en dag för lite. Hämtade Bamse, låg i soffan ett par timmar och provade sen kläderna jag tänkt ha på bröllopet. Jag är inte nöjd alls, men Bekki säger att jag är fin. Jag kan nog bara inte vänja mig vid att jag är en tjock gammal tant, i mitt sinne är jag fortfarande tjugofem och tror att jag ser ut så. Men men, jag hoppas att jag är omtyckt som jag är, folk i min omgivning är ju mer van att se mig än jag själv eftersom jag undviker speglar.
 
Nu ska jag måla naglarna, sen gå ut med Bamse, sen sova så det blir nån ordning på morgondagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0