Ensam lördag

Monicas brudklänning blir skitfin! Kom från hennes styvmamma vid halv sju igårkväll och då åkte Janne och jag och åt på kolgrillen. Jag har börjat slarva med maten, är inte hungrig alls... det gör ju inget att jag tappar nåt kilo men ändå. Har tankarna på annat håll och struman gör ju att jag inte får sockerfall förrän efter många timmar. Jag åt lunch i förrgår, sen två mackor till frukost... sen scampi på kolgrillen halv 8 på kvällen. Dagen har sett likadan ut. Två mackor till frukost och lite fläskfilé med kantareller vid sex på kvällen. Får inte ner mer bara. Det blir nog bättre efter tisdagen och det drabbar ju ingen superskinny precis heller så det gör väl inget.
 
         
 
Igår var jag ute med Bamse strax efter 8 på kvällen, sen gick jag och la mig med en utmattad Janne som bara sovit 2 timmar och sen jobbat 12. Jag vaknade vid 9 imorse och gick upp en timme senare. Bamses mage är tom nu så han sov så gott så. Klockan 11 var han ut och pinkade men några långpromenader vägrar han och det sörjer jag inte som det regnat! Dagen har bestått i tvätt, disk, knyppling och tankar. Tankarna tog överhanden på kvällskvisten så då ringde jag Lotta och grät en skvätt, sen blev det bra igen.
 
                                        
 
Spetsen är klar nu och det är bara monteringen kvar, men jag broderade ikväll istället. Janne sover, Bamse oxå, Bekki är kvar hos Linnéa med sin förkylning och jag hoppas hon kryar på sig snart. Idag hade hon iaf varit och jobbat på sitt nya jobb, ett eventföretag. Det hade varit skitkul, berättade hon.
 
Ja-a, vad säger man? Dusch och försöka sova kanske? Låter skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0